maandag 30 april 2007

Koninginnedag 2007

Weken vantevoren lijken meeste mensen hun huisvuil wel op te sparen voor die dag. De dag dat je voor je huisvuil nog geld vraagt. Die zooi die je anders probleemloos in de Kliko zou gooien (sorry Kliko, is niet persoonlijk!). En natuurlijk, zo hebben wij ook een berg afval geproduceerd die we vandaag aan de man gingen brengen. We? Nee, ik 'moest' op Elise passen. In de tuin. Koude versnapering in de hand en een nieuw stukje vakliteratuur. De rest van het gezin zat op een 'strategisch' gekozen stuk. En hoe ging het? Nou, Lisanne had voor 25,80 verkocht en Madelon1 voor 23 euro. En Wesley voor 5,50 euro maar had ook al weer geld uitgegeven en bleef steken op 2,20 euro. Hier natuurlijk een impressie. En zat ik daarnet mijn hotmail te controleren (zie meel naar frank103), stond er een stukje over de warmte. En waar oververhitting toe kan leiden. En hoe slecht dat is voor de lak van je automobiel! Deze weken van zomers weer lijken toch een beetje hachelijk. Ik verwijs jullie gemakshalve even naar het weblog van Henk G (twentetrack), waar een bezorgde echtgenote om adviezen vraagt......

zaterdag 28 april 2007

Dak bedekkers

Schoonzus Jacqueline heeft ergens een tuinhuisje gekocht waarvan het dak iets te wensen over liet. Iets. Het was lek. Dus heeft Marco een plaats watervast verlijmd multiplex van 70 euro gekocht. Klaar is Kees dacht Marco. Nou, Kees was misschien klaar, maar Marco niet. Aan de onderzijde van het dak de oude plaat verwijderen (was niet watervast), wel, dat kan je (ik bedoel hier echt iedereen) vergeten! Dat moet van de bovenkant. Maar denken de technisch geschoolde weblogbezoekers: daar zit toch van die grijze rommel? Dat klopt! En die moet dus eerst verwijderd worden voordat die plaat watervast verlijmde multiplex bevestigd kan worden! EN daarna moet er opnieuw grijze rommel gemonteerd worden. So far so good, zal je denken. Ik bedoel: Gouden gids pakken en iemand bellen. Maar nee, ze zocht het in familiekringen. Oeps, hoor ik je denken. Ze zal toch niet.....

Maar dat deed ze dus wel. Frank 103 vragen is om problemen vragen zullen de meeste bezoekers hier direct denken. Dan nog niet eens omdat ik eenieder zo smaakvol mogelijk heb gekiekt (ik bespaar jullie die foto's). Niet eens om de oranje mergpijpjes. Het zijn de 2 linkerhanden. Opnieuw bespaar ik jullie van de gevolgen daarvan de foto's. Maar dat het dak vanvond niet waterdicht is, ondanks die plaat watervast verlijmd multiplex, dat zal duidelijk zijn. Had iemand al hier het woord hachelijk gebruikt?

AZ retteketet!

De betaald voetbal competitie is dit jaar ongekend spannend. Niet in de laatste plaats komt dat omdat AZ landskampioen kan worden. En AZ, daar kwam ik regelmatig. David Loggie, Sigi Lens (nu voetbalmakelaar), Fred Patrick en Nortan (beiden omgekomen bij de SLN ramp) en natuurlijk Philip Cocu, steevast nagezongen met Cococococococooo. Mijn vrienden namen daarna seizoenskaarten maar ik mocht van mijn werkgever naar Ajax. Afzien natuurlijk, parkeren op P1 in de Arena, business seats, eten vooraf in de ABA lounge (kwartels), 2 minuten voor de wedstrijd naar de tribune, koffie in de pauze en drank na afloop. Maar toch, de lol die we altijd hadden in de Alkmaarder Hout, na de wedstrijd uit in de Berger Meermin (ook al jaren gesloten), AZ blijft een warme plek houden. En nu kunnen ze morgen landskampioen worden. En als je morgen dit weblog bezoekt, dan kunnen ze vandaag landskampioen worden. Tenzij je dit weblog morgenavond bezoekt, dan zijn ze landskampioen. En vanzelfsprekend winnen ze de dubbel door op 6 mei van Ajax te winnen. Dus nu allemaal:

AZ RETTEKETET!!!!

woensdag 25 april 2007

Over wind en molens

Voor de regelmatige bezoekers hier probeer ik soms een passend stukje te plaatsen of smaakvolle plaatjes te schieten. Dat is vooral voor de bezoekers waarvan ik een beetje denk in te kunnen schatten welke onderwerpen ze boeiend vinden (maar Ronald: het blijft inschatten want ik KEN ze natuurlijk niet!!). GastheerG, neven Erik en Richard, John uut Z en de vader van Firefighter (zie de link treinbrein) daarvan heb ik zo mijn vermoedens. Die vermoedens ontbreken natuurlijk geheel bij Ronald Muis (judo?!) en Brillie, die vandaag zich op zijn blog wel uitgebreid afvraagt waarom in een boek of een film nooit iemand naar de WC moet om te plassen. Nou, behalve dan iemand die wil ontsnappen. Via het WC raam. Zo, via vermoedens en WC geuren en het producren van winden ben ik waar ik wezen moet: René Smurft, die hier niet genoemd wil worden, vindt windmolens mooi. En klompen. Maar die windmolens, daar kan ik iets mee. Op weg naar Dortmund hebben we vele honderden windmolens gezien. Vandaag dus, alleen voor René Smurft, windmolens. En René, mocht je die behoefte voelen: je mag ze op jouw website plaatsen! En zo zien jullie maar: een bezoek hier aan dit weblog is smurf!

dinsdag 24 april 2007

Meer Dortmund

Tijdens de lunchwandeling besprak ik met collega Harry, die hier vanzelfsprekend niet genoemd wil worden, mijn sportieve tuning tips. Tip 1 over de gekleurde magneet, tip 2 over een bijgekleurd proracetandwiel (was blauw, wordt plasticrood), tip 3 over de spijkerbandjes, tip 4 over de tube mayonaise en tip 5 over het zijkniptangetje. En dan het laatste redmiddel (wie heeft er niet per ongeluk tegen het schaakbord gestoten in een uitzichtloze situatie? Of met de knie tegen de tafel bij een bijna verloren partij monopoly?) in de vorm van de omgevallen consumptie. Dat natuurlijk omdat het omstoten van een racebaantafel niet per ongeluk meer kan gaan, er is waarschijnlijk teveel kracht voor nodig. De omgevallen consumptie kan natuurlijk 'gericht' worden. Maar dat laat ik verder aan de fantasie van de lezer over. Harry vond mijn tips ietwat twijfelachtig. Hij vond eigenlijk dat ze NIET sportief waren. Tja, en wat moet je dan? Harry niet noemen? Zijn visie op sportief gedrag niet noemen? Ik heb besloten mijn tips even te parkeren (ja, dat is beeldspraak!). Er zijn genoeg oninteressante onderwerpen waarmee ik jullie kan vervelen. Ik heb genoeg belabberde foto's op mijn PC staan. En dus bestook ik jullie hier met een nieuw item. Over tankjes. Dat hebben we toch al een keer gehad, hoor ik jullie zeggen? Dat klopt! Maar ik heb nieuwe foto's. En ik moest toch iets kleurigs plaatsen bij dit geneuzel over tips. Voor degene die dacht dat dit misschien voor de verandering toch ergens over ging: denk het niet!

maandag 23 april 2007

Sprookjeswonderland deel zoveel

Als de zon buiten schijnt, de muggen fijn zoemen, de bloemen bloeien, dan is het weer tijd voor Sprookjeswonderland in Enkhuizen. Gelukkig heeft nicht Mar10e ook dit jaar weer een abonnement voor ons geregeld en laat men ons toch weer binnen (iets genuanceerder: men laat mij weer binnen....). Natuurlijk gaan we naar Hamelen, de dobberbootjes en is Elise niet van de paardjes af te slaan (noodgedwongen moet ik iedere keer mee....). (Foto met kabouter: de Sprookjeswonderlandspoorlijn is drastisch gemoderniseerd met nieuwe belkabouters).
En de glijbaan (foto links) is ook een spannende ervaring!
Na zoveel jolijt is het daarna aangenaam koffie met gebak consumeren op het terras van neef Erik en nicht Mar10e, waar toevallig nichtje Suzanne (wil hier niet genoemd worden) de indrukwekkende leeftijd van 4 heeft bereikt! Oké, het was niet toevallig, want ook wij hebben zo'n ding op de WC hangen die men 'verjaardagskalender' placht te noemen. En de verjaardag van Suzanne is verder niet moeilijk voor ons te onthouden, ze is immers precies 15 dagen na Elise geboren! Ja, nu kunnen jullie het ook niet meer vergeten!
@Dave from Slotnews: when you visit our neighbourhood, don't forget to visit Sprookjeswonderland. Maybe not as impressive as Disneyland, but Sprookjeswonderland has a railway and icecream too!
NB de storingsmelding die ik krijg ziet er zo uit:
Kan geen verbinding maken met Blogger.com. Opslaan en publiceren kan mislukken. Verbinding nu testen. Contact opnemen met Blogger.com

zaterdag 21 april 2007

Racen bij Schoonderbeek deel 3

Vandaag zouden we weer gaan racen bij Schoonderbeek in Hillegom. Vlakbij werden we echter tegengehouden door agenten, we mochten er niet door. Er is een ongeluk gebeurd, dachten we nog. Maar nee, overal Duitsers (lopend, fietsend, bussen en auto's), er was een happening van iets. Iets extreem rechts? Nee, er was iets bloemerigs, een corso. Maar goed, misschien minder ernstig, maar niet minder vervelend, want het industrieterrein waar Schoonderbeek is gevestigd is zo goed als onbereikbaar. Als we om 17.15 een laatste poging doen om bij Schoonderbeek te komen worden we omringd door mensen. De corso is kennelijk afgelopen. We wachten (noodgedwongen, door een Alto en een Astra voor ons) een aantal minuten tot de mensenmassa wat is afgenomen, en dan zijn we binnen 5 minuten bij Schoonderbeek. Irritatie bij ons is echter groot, waarom vertelt niemand wat er aan de hand is en waarom zijn er geen omleidingen aangegeven? Ach, de gedachte dat iemand die zich een Harry Potter look heeft aangemeten onze minister president speelt, zegt genoeg over de bestuurders en hun (gebrekkig) gedachtegoed. Bij Schoonderbeek staan we uitgebreid de aanbiedingen te bestuderen waarbij John (uut Z) een Ninco Peugeot 307 proracekit scoort. Ik besluit met heel veel pijn en moeite geen uitgaven te doen. Dan de rallybaan, en die is hachelijk. Veel te steil voor de Subaru of de Viper van Wesley! Om 19.30 gaan we alsnog racen met magneetloze Slot-it bolides waarbij mijn Ninco Mosler, die bijzonder gehecht is aan zijn magneet, het zonder magneet volledig af laat weten. Uiteraard gaan we via de McD naar huis!
Aanvulling: de problemen met Blogger van de laatste 2 weken zorgen er voor dat het plezier in het plaatsen van twijfelachtige teksten en dubieuze foto's aardig weg is. Komende tijd gaat de frequentie in de berichtgeving hier dus drastisch omlaag. En dat is natuurlijk ook hachelijk!

vrijdag 20 april 2007

Dortmund part 2

Vanavond heb ik even de foto's van gisteren op mijn gemak bekeken, en het valt me dan op hoe weinig moeite het kost om bedroevende foto's voor dit weblog te maken. Het zijn er 128 geworden! Die voor een belangrijk deel van een niveau zijn waarvan jullie denken: waarom maakt iemand daar een foto van? En: een mislukte foto kan je in dit digitale tijdperk toch deleten? Hoeveel foto's hebben dan wel een informatieve waarde, waarvan jullie denken, nou, op een slechte dag zou ik deze misschien ook gemaakt hebben. En dan natuurlijk het dilemma: welke ga ik hier plaatsen en welk plaatje blijft voor eeuwig (dat is lang!) op de harde schijf staan?
Ik heb besloten jullie de autofoto's voor te schotelen. En een onderzeeboot. En dan houd ik de windmolens voor volgende week. En de treinen. Had ik de vliegtuigen al genoemd?

donderdag 19 april 2007

Intermodellbau in Dortmund part1

Vandaag zijn we weer naar Dortmund geweest. Dat betekende vroeg op, voor 06.00!
Maar waar naartoe zei ik? Naar de Opelfabriek in Bochum? Vooral voor de collega's van neef Erik plaats ik hier een trage-Opel-foto.....Naar Intermodellbau gingen we dus! Een beurs vergelijkbaar met Techniek en vrije tijd uit de jaren 1970-1980. Met modeltreinen, radiografisch bestuurbare boten, vliegtuigen en auto's.
En 1 Ninco stand.

Kein Carrera? Nein! Kein Revell? Nein! Achso, doch ein Revell stand, aber mit nur ein paar rennwagen. (Zie foto hierunter)
Glucklich hat der Mann van de Ninco stand ook een doos Prorace mee en een Subaru WRC MET verlichting (beleuchtung fur die Deutschsprachigen). Zoals GastheerG al eens heeft aangegeven ga ik dit soort beursbezoeken tot in den treure en daar voorbij hier uitmelken. Ik ben zelfs zover gegaan een duikboot vast te leggen voor GastheerG, een windmolen voor RenéSmurft en nog veel meer hachelijke zaken. Inderdaad, zoals pommes mit curryworst.

dinsdag 17 april 2007

Tuning tips van Frank

Henk G, die hier niet genoemd wil worden, heeft het weblog van John uut Z (wil hier ook niet genoemd worden) ontdekt op het internet. Een weblog dat deskundig was verstopt. Maar ook de krochten van het internet worden door de dapperen doorzocht op wetenswaardige internetsites. De raceautotuningtips van John staan op eenzame hoogte. En dat bezorgt de beheerder van dit weblog, die hier uiteraard ook niet genoemd wil worden, een uitdaging. Sportieve tuning tips waarmee je kunt winnen. Tips die het verschil maken tussen de laatste en de eerste plaats. En die tips heb ik natuurlijk voor jullie! En het zijn nog voordelige tips ook!

Tip 1: hoe win ik de 'magneetloze' klasse? Hierbij zijn 2 mogelijkheden:
a De auto wordt optisch gecontroleerd.
b De auto wordt nagemeten dmv een weegschaal.
Situatie 1: de magneet moet dan fraai gekleurd worden zodat de controleur er niet te veel aandacht aan schenkt. We adviseren deskundig kleurwerk op de magneet, zoals op onderstaande foto's.
Situatie 2: indien de auto nagemeten gaat worden dien je te beschikken over een tweede, identieke, auto. Natuurlijk om beschadiging door de controleur te voorkomen! Na het meten moet de auto zonder magneet dan verwisseld worden voor de auto met magneet. Binnenkort volgt hier tip 2: waarom is de ene Ninco NC-5 sneller dan de andere? Of: hoe scan ik de wikkel van een Ninco NC-5 en plak ik deze op een sterkere NC-6. Op de foto natuurlijk de Ninco Subaru 4wd die komende zaterdag als magneetloze rallyauto onverwacht goed gaat presteren bij Schoonderbeek.
Eehhh, Sebas wordt geacht dit artikel NIET te lezen!!