donderdag 30 juli 2009

Kasteel Castelnaud

Collega Megma, die hier trouwens niet genoemd wil worden, vertelde dit blog toch te bezoeken om mijn vakantiefoto's te kunnen zien.



Collega Harry, die hier ook niet genoemd wil worden, vroeg ook waar de vakantiekiekjes bleven.



Tja, ik dacht eigenlijk dat er niemand in deze plaatjes geïnteresseerd was, maar als dan toch 2 trouwe regelmatige blogbezoekers ze wel willen zien, dan plaats ik natuurlijk foto's!



Het kasteel Castelnaud is heel lang actief gebruikt door de Fransen, onder andere in de 100 jarige oorlog tegen de Engelsen die in het 4 kilometer stroomafwaarts gelegen kasteel Beynac zaten.



Omdat het kasteel Castelnaud voorkomt in het boek 'Timeline' van schrijver Michael Crichton wilde Madelon 103 ook graag dit kasteel bezoeken, evenals La Roque Gageac, een kasteel in de bergwand, ongeveer 3 kilometer stroomopwaarts.



De geboeide weblogbezoeker kan uitgebreid over deze kastelen lezen op wikipedia, zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kasteel_van_Castelnaud




In een souvenierswinkeltje heb ik een gietharsmodel van het kasteel gekocht voor op de ooit te bouwen schaal Z spoorbaan.




Het model van het kasteel moet dan wel eerst geschilderd worden, hachelijk?

woensdag 29 juli 2009

Over Sprookjeswonderland en de bbq

Weinig bezoekers op dit blog, het zal de vakantieperiode zijn. Ik zal jullie niet verder lastig vallen met mijn vakantiekiekjes en ga direct over tot de orde van de dag: Sprookjeswonderland!

SWL

De foto hierboven laat zien dat we ongelofelijke trek in een lekkere koek hadden. (We ontkennen natuurlijk stellig dat het hier gaat om een nieuw slotraceauto-project: de gevulde koek Porsche?)

SWL

Tja, dan moet je dus wel een koffie erbij nemen.... (waar dus ook weer geheel ten overvloede een foto van gemaakt is!)

SWL

Hoewel we veel liever een lekkere koude limo hadden gekregen! Kijk Shirley, die hier vast niet genoemd wil worden, daarom maak ik foto's van een limonadekan. Het gaat niet om 1 plaatje, het gaat om het verhaal!

SWL

En daar hoort dus ook deze aansteker bij. Alles voor het verhaal dus!

SWL

We waren gisteren dus naar Sprookjeswonderland geweest, het zag er nog net zo uit als de vorige keren hoewel het dit jaar duidelijk drukker is dan vorige jaren, waardoor het dus eigelijk minder leuk wordt!

SWL

Neef Erik heeft gezinsuitbreiding die luistert naar de naam Tijger!

SWL

En als Tijgert niet snel ophoudt met bijten dan belandt hij binnenkort op de door neef Erik schoon te maken bbq!

Ja, een bezoek aan HET blog (jaja Gert: HET blog!) is hachelijk!

dinsdag 28 juli 2009

Over postbode Peter en Bakker Joop

Postbode Peter, die hier trouwens graag genoemd wil worden en ook wil worden afgebeeld, bracht onlangs een grote doos van Bakker Joop bij neef Richard. Zo nieuwsgierig als een postbode soms kan zijn wilde hij graag weten wat er IN die doos zat. En een echte postbode, zoals Peter, die hier nog steeds graag genoemd wil worden en ook wil worden afgebeeld, maakt niet zelf een postpakket open maar laat zijn nieuwsgierigheid blijken bij het bezorgen.
Als dan blijkt dat de accu van het fototoestel van neef Ries leeg is wil hij zelfs een uur wachten om een geslaagde opname voor dit weblog te kunnen maken! Vanzelfsprekend heef neef Richard hem een smakelijke varpakking Bakker Joop koeken meegegeven!

En dus staat postbode Peter vandaag op dit afschuwelijke blog, het leven van een postbode is soms heel hachelijk!
(Foto gemaakt door neef Richard)

maandag 27 juli 2009

Sarlat le Caneda SNCF

Normaal kies ik bij het plaatsen van de berichten voor een 'opbouwende' lijn. De latere delen worden naar mijn mening steeds beter zegmaar.

vakantie 2009 Station Sarlat

Dit keer draai ik het om, de inleiding van gisteren was top, vandaag is bijna top, hoewel treinen eigenlijk altijd gewoon iets van een buitenklasse zijn, maar de rest van de vakantiefoto's zijn gewoon flut.

vakantie 2009 Station Sarlat

En dat weerhoudt me natuurlijk niet om ze hier te plaatsen! Vandaag dus het station van Sarlat, een niet geëlectrificeerd kopstation met een ruim emplacement waarvan 60% niet meer gebruikt wordt.

Photobucket

Voorheen lag het station waarschijnlijk aan een doorgaande lijn en waren er voorzieningen voor onderhoud aan stoomtreinen, nu rijden er treinstellen (autorail).

vakantie 2009 Station Sarlat

Volgens de dienstregeling komen en vertrekken er een 10 treinen per dag, de loketbediende en de stationschef zullen dus niet snel overspannen raken!

vakantie 2009 Station Sarlat

Het modernere treinstel wat we later een keer hadden gespot moest natuurlijk ook op de foto.

vakantie 2009 Station Sarlat

Morgen het kasteel van Castelnaud?

zondag 26 juli 2009

Gedaan met de rust

We zijn weer terug, het is dus gedaan met de rust hier!
vakantie 2009 padirac

Er is weer licht aan het einde van de duisternis! (hierboven: Gouffre de Padirac, voor de kenners)

vakantie 2009 domme

Kleur in het leven van de frank-103-blog bezoekers! (Hierboven: Domme)

vakantie 2009 Sarlat le caneda

De komende dagen ga ik foto's plaatsen, zoals van Sarlat le Caneda, zie bijvoorbeeld de foto hierboven!

vakantie 2009 Castelnaud

Door de Hollandse weersomstandigheden hebben we veel kastelen bezocht, zoals Castelnaud.

vakantie 2009 beynac

En het kasteel Beynac, bekend als verblijfplaats van Richard Leeuwenhart voordat hij zijn broer prins Jan weer uit Engeland moest verdrijven (het waargebeurde verhaal van Robin Hood).

vakantie 2009 beynac

Tuurlijk heb ik ook een paar auto's en treinen voor jullie op de foto gezet!

Voor Danny: je kan me mailen voor een afspraak op frank-103 at hotmail.com.

donderdag 9 juli 2009

De mooiste!

Een van de mooiste, misschien wel DE mooiste, is de Ferrari F40.

Hoewel ik eigenlijk gewoon een rode F40 met reclame wil, heb ik door de matige verkrijgbaarheid van de rode zonder reclame besloten toch deze Totip te kopen.

Maar als er ooit een rode F40 komt met reclame dan wordt deze Totip een Davelaar Ferrari (Bakker Joop verandert me te vaak van look!).

En hoewel een Davelaar stroopkoek niet meer is dan 2 Jodenkoeken met stroop aan elkaar geplakt, is de Davelaar stroopkoek ook heel smakelijk te noemen!

Nu Bakker Joop geheel per ongeluk zijn vrachtwagenlading nieuwe producten bij neef Richard in de tuin heeft gedropt kan ik dat natuurlijk makkelijk zeggen!

Voor Renésmurf heb ik wat foto's van de bouwdoos gemaakt, zodat je kunt zien dat het monteren van de auto toch zeker een uurtje werk is (inclusief koffie zetten en consumeren).

De eerste race met de F40 zal waarschijnlijk bij Steffer plaats vinden, hoewel Danny Slotticar me in een vlaag van verstandsverbijstering ook heeft uitgenodigd en ik heus niet te beroerd ben om een dagje naar België te rijden! Ik ga hierover nog met Danny mailen! Om alvast te wennen heb ik voor Danny (en voor Steffer) alvast de achterlichten van mijn bolide op de foto gezet!
Ja, het is hachelijk, maar jullie gaan er hier over lezen!

woensdag 8 juli 2009

Bakker Joop van der Breggen

Bakker Joop, maar namens hem waarschijnlijk zijn vrouw of dochter, heeft gereageerd op de mail van neef Richard:


Beste Richard,

Inmiddels alweer een tijdje geleden hebben we onderstaande e-mail van je ontvangen.

Wij vinden het hartstikke leuk te zien dat iemand zo enthousiast met ons product omgaat. Helaas kunnen we op dit moment niet sponsoren, omdat we vele aanvragen krijgen.



Onlangs hebben wij het design van Bakker Joop aangepast. Daarnaast zijn we met een nieuw product gestart, te weten Bakker Joop mini stroopwafels.



Voor alle moeite willen we graag wat exemplaren van onze Bakker Joop producten toesturen. Graag ontvangen we dan ook je adres.

Met vriendelijke groet / Kind regards,

Daniëlle
Packaging Coordinator




Positief natuurlijk, tot je het bericht GOED leest: ze hebben het design van Bakker Joop aangepast!

Net nu de Bakker Joop Porsche gebruiksklaar is.

Feitelijk is de Bakker Joop Porsche dus 'over datum', oud, kan bij het grof vuil of door het toilet gespoeld. Er moet dus een vernieuwde -smaakvollere- Bakker Joop Porsche komen!

De Bakker Joop Porsche 2009!!

De prehistorische, 2008, versie van de Bakker Joop Porsche laat ik vandaag nog uitgebreid zien en vertel jullie direct dat 'het frank-103 wagenpark' ook bijgewerkt is wat betreft deze antieke Bakker Joop Porsche en de Ninco Ferrari 360.

Het is hachelijk!

dinsdag 7 juli 2009

Michael Jackson

Tuurlijk heb ik vanavond naar de herdenkingsdienst gekeken, daar waar tenniswedstrijdjes (ergens in London) en fiets-doping-partijtjes me niet binnen kunnen houden. De link is naar een filmpje uit 1993, naar mijn mening een van zijn beste nummers, dangerous!
http://www.youtube.com/watch?v=_t7vmuDpdqI&feature=related
En zo ben je ook als wereldberoemde ster binnen een week dood en begraven. Goed, 12 dagen dan, maar het gaat hier wel om de King of pop!

maandag 6 juli 2009

De Electrotren 1300

Hoewel ik me eigenlijk wil beperken tot lokomotieven van het merk Märklin heb ik afgelopen jaren ook wat andere merken gekocht. Vooral omdat Märklin niet erg veel NS materiaal levert. Zo heb ik een Piko hondekop (mat. '54), Roco 600, 2200 (2x) en een 2400. En vroeger al eens een Fleischmann Sprinter en plan V (mat. '64). En vrij recent: een Electrotren 1300. Rijden doet de 1300 met standaard ESU V2.0 decoder uitstekend. Misschien iets te lichtvoetig, het niet aangedreven draaistel wil op hogere snelheid wel eens naast de rails belanden, wat eenvoudig is te verhelpen door de lok niet zo hard te laten lopen. Wat vooral in de exploitatie stoorde was dat de lok maar aan één kant een koppelingshaak heeft, aan de andere kant zit een sierhaak (met bijbehorende sierslangen). Op een warme zomeravond kan je dan heus in de tuin aan zo'n lok knutselen. Buffers eraf, slangen eruit, schortplaten eraf, dan bijgeleverde nieuwe schortplaten met grotere openingen op de lok plaatsen. Buffers erop, koppelingshaak monteren (4), kleine sierslangen (1 en 3) en haak (2) erop en we zijn klaar voor het winterseizoen! Als ik de lok dan beter bekijk valt me op dat de zandreservoirs 'vreemd' zitten, ze hebben kennelijk te weinig ruimte onder de lok en lopen aan. Aan dit soort details merk je dat het geen Märklin lok is, Märklin laat overbodige details gewoon weg of zorgt er voor dat er in ieder geval niets tegen de kap aan kan lopen. Het fraaie weer is ook aanleiding om het zaagwerk voor de draaischijf te doen (zie hierboven), en natuurlijk wil de F40 raceklaar gemaakt worden. De achterlichten zitten er in ieder geval al op!