Vrijdagnacht was er hier weer sneeuw gevallen, zodat ik zaterdag toch de camera weer uit de kast gepakt heb.
Tuurlijk weer de vaas. En bij het ophalen van Lisanne ook de bollen.
Thuis moest de nu nog conventionele en nog niet ernstig mishandelde V200 van René er aan geloven.
In de sneeuw!
Ik verwijs graag naar deskundige hulpverleners als deze foto's teveel zijn.
Netelig?
zondag 31 januari 2010
zaterdag 30 januari 2010
Over sterren en verzamelingen
Het is weer zover! Voor de tweede keer is er weer een zo'n actie waar we met plezier aan mee doen! Een actie die de oermens, de jager, in ons wakker maakt. Het gaat ook echt ergens om! Gelukkig hebben we hulp in de vorm van collega Peter, die hier trouwens niet genoemd wil worden, en die we daarvoor graag bedanken! Eén van de echte sterren hebben we al binnen. Voor de leek: ik bedoel in dit geval niet de maan, die trouwens gisteravond heel fraai te zien was. Netelig?
donderdag 28 januari 2010
Over uitbreiding en de V200
Collega René, die hier trouwens niet genoemd wil worden, heeft besloten zijn al decennia lang deskundig op zolder opgeborgen spoorbaan te verkopen. Om zijn Märklin spoorbaan te verkopen aan de liefhebber. Aan mij dus! We hebben afgesproken de spoorbaan in delen over te doen, de rails moet bijvoorbeeld ook nog losgeschroefd worden, en de regelmatige bezoeker weet misschien nog dat begin deze maand ook al een stoomlok met bijbehorende klassieke wagons (de 125 jaar Märklin set) is aangekocht. Maar daar ga ik natuurlijk verder niets over zeggen nu, wie weet wie er allemaal meeleest..... Omdat de zolderspoorbaan in tegenstelling tot NS nooit klachten krijgt, altijd op tijd rijdt en in haar hele bestaan nog geen euro betaald heeft aan reizigers, zou de leek misschien tot de onzinnige conclusie kunnen komen dat een uitbreiding van het lokomotievenpark niet per se nodig is. Die is wel nodig. Helemaal omdat de bouwpakketversie van de V200 ook bij mij emoties oproept, van mijn naar het plafond te takelen spoorbaan waar incidenteel de V200 van mijn broer Rob, die hier trouwens ook niet genoemd wil worden, rondjes mocht rijden. Dat was ook een bouwpakket V200 die hij voor weinig van Ries (jaja, die wil hier niet genoemd worden) gekocht heeft, die op 16 jarige leeftijd zijn Märklin zooi verkocht heeft aan Rob om vervolgens een brommer te kopen die na een paar maanden (en wat vijlwerk aan de sproeier) slooprijp was. Ries heeft nog spijt van de verkoop van zijn Märklin trein, waar ik ook niets over zeg omdat René anders alsnog zijn V200 uit 1961, met originele verpakking en zelfs met de smeerkaart uit 1961, graag retour wil ontvangen. Goed, de zolderspoorbaan beschikt nu over een analoge V200. Had ik a; verteld dat ik het origineel in 1996 ook heb zien rijden?
Sommige berichten hier zijn gewoon niet netelig!
Sommige berichten hier zijn gewoon niet netelig!
Labels:
Treinbaan Frank103,
treinenvanFrank
woensdag 27 januari 2010
Dinsdagavondtreinen en woensdagmorgenfietsen
De fotocursus is afgelopen, de volgende classic race is in mei, tijd dus om het knutselen aan de spoorbaan weer op te pakken!
Knutselen bij Erik, waar, voor de liefhebbers dan, het buitenste onderste spoor aangesloten moest worden. Dat betekent dat de spanning van de 18 volt trafo via de booster loopt waar digitale informatie aan de stroom wordt toegevoegd.
De booster wordt vervolgens aangesloten op de zogenaamde 'bezetmelder' die op zijn beurt wordt aangesloten met een deel van de rails (een blok). Als er dan een stroomverbruiker in een blok staat wordt dat door de bezetmelding waargenomen en (volgens de planning 1e kwartaal 2020) aan de computer doorgegeven.
Mocht vóór 2020 de netspanning naar 240 volt gaan, dan wordt het 1e kwartaal 2030! Met succes aansdluiten van 4 blokken en 2 bezetmelders kostte ons de hele avond zodat ik niet eens de tijd heb gehad om een paar foto's te maken.
Ik ga dus direct door met de fietstocht van vanmorgen, de kenner ziet direct dat het geen ideaal fietsweer was voor de luie amateur.
Ik heb dus mijn vaste koffieadres gebeld om de koffie klaar te zetten en ben daar naartoe gefietst (ik heb dus wel gefietst!!).
Volgens het weerstation gaat er vandaag een boel neerslag vallen, dus heb ik de koffie en een lekkere koek naar binnen gewerkt en ben vervolgens weer huiswaarts gegaan.
Echte topsnelheden kon ik daarbij niet halen, geen Olympische Spelen voor mij dus dit jaar, door allerlei fietsende obstakels
en ook het passeren van de lokale spoorwegovergang dient met beleid
te gebeuren (ik ben immers geen sneeuwschuiver die zomaar op de rails kan gaan staan om te voorkomen dat AZ supporters een bezoek aan de AJAX Arena brengen.....).
Tuurlijk scoor ik bij de buurtsuper nog een gezonde lunch zodat ook dit verhaal toch weer een happy end heeft!
Netelig?
Knutselen bij Erik, waar, voor de liefhebbers dan, het buitenste onderste spoor aangesloten moest worden. Dat betekent dat de spanning van de 18 volt trafo via de booster loopt waar digitale informatie aan de stroom wordt toegevoegd.
De booster wordt vervolgens aangesloten op de zogenaamde 'bezetmelder' die op zijn beurt wordt aangesloten met een deel van de rails (een blok). Als er dan een stroomverbruiker in een blok staat wordt dat door de bezetmelding waargenomen en (volgens de planning 1e kwartaal 2020) aan de computer doorgegeven.
Mocht vóór 2020 de netspanning naar 240 volt gaan, dan wordt het 1e kwartaal 2030! Met succes aansdluiten van 4 blokken en 2 bezetmelders kostte ons de hele avond zodat ik niet eens de tijd heb gehad om een paar foto's te maken.
Ik ga dus direct door met de fietstocht van vanmorgen, de kenner ziet direct dat het geen ideaal fietsweer was voor de luie amateur.
Ik heb dus mijn vaste koffieadres gebeld om de koffie klaar te zetten en ben daar naartoe gefietst (ik heb dus wel gefietst!!).
Volgens het weerstation gaat er vandaag een boel neerslag vallen, dus heb ik de koffie en een lekkere koek naar binnen gewerkt en ben vervolgens weer huiswaarts gegaan.
Echte topsnelheden kon ik daarbij niet halen, geen Olympische Spelen voor mij dus dit jaar, door allerlei fietsende obstakels
en ook het passeren van de lokale spoorwegovergang dient met beleid
te gebeuren (ik ben immers geen sneeuwschuiver die zomaar op de rails kan gaan staan om te voorkomen dat AZ supporters een bezoek aan de AJAX Arena brengen.....).
Tuurlijk scoor ik bij de buurtsuper nog een gezonde lunch zodat ook dit verhaal toch weer een happy end heeft!
Netelig?
Labels:
Fietsen,
Woensdagmorgenfietsen
zondag 24 januari 2010
De classic race in Drachten: de wedstrijd
Afschuwelijk vroeg, om niet te zeggen, penibel vroeg, stond Stef, die hier trouwens niet genoemd wil worden, hier voor de deur.
Gelukkig stonden koffie en koek al klaar en om 08.20 vertrokken we dan richting Drachten.
De reis werd bemoeilijkt door een lading vers gevallen sneeuw, of onze tegenstanders van vandaag daar de hand in hebben gehad is tot op heden niet helemaal duidelijk geworden, er wordt echter ook niets uitgesloten!
Op de Afsluitdijk besluiten we de meegenomen koffie te consumeren, op de parkeerplaats, aangezien de nieuwe auto van Stef wel over bekerhouders beschikt maar die zijn zo goed verstopt dat we ze niet kunnen vinden.
Het sneeuwlandschap is ook de moeite waard!
Dan zijn we er eindelijk (11.00).
Testrijden, de Slot-it regelaar doet het goed dankzij de nieuwe verloopstekkers en ook de auto blijkt goed door Stef getuned.
Dan een eenvoudige doch voedzame lunch om ook het innerlijk te optimaliseren.
Bij de races zijn meerdere bekende bloggers te zien, zoals Porscheharry, die hier trouwens niet genoemd wil worden!
Diverse kunstwerkjes rijden in de rondte, zoals de TAZ Alfa van Stef.
De geborstende Porsche van Arnaud Obergonring.
Er werd soms op het scherpst van de snede gestreden / gereden.
Het strijdtoneel voor de frank103blogbezoekers die dat graag ook eens willen zien.
Nauwgezet worden de uitslagen genoteerd.
Een 7e plaats, van de 28, is een resultaat waar ik heel tevreden over ben.
De Frank Mondriaan Ferrari heeft het uitstekend gedaan.
Stef heeft met zijn TAZ Alfa de concours d'elegance gewonnen.
Voor het diner stoppen we bij de McD te Joure waar de McSneek al op ons wacht.
Eind goed al goed, ik ben thuis om 21.30, precies op tijd voor de finale van Mary Poppins....
Netelig?
Gelukkig stonden koffie en koek al klaar en om 08.20 vertrokken we dan richting Drachten.
De reis werd bemoeilijkt door een lading vers gevallen sneeuw, of onze tegenstanders van vandaag daar de hand in hebben gehad is tot op heden niet helemaal duidelijk geworden, er wordt echter ook niets uitgesloten!
Op de Afsluitdijk besluiten we de meegenomen koffie te consumeren, op de parkeerplaats, aangezien de nieuwe auto van Stef wel over bekerhouders beschikt maar die zijn zo goed verstopt dat we ze niet kunnen vinden.
Het sneeuwlandschap is ook de moeite waard!
Dan zijn we er eindelijk (11.00).
Testrijden, de Slot-it regelaar doet het goed dankzij de nieuwe verloopstekkers en ook de auto blijkt goed door Stef getuned.
Dan een eenvoudige doch voedzame lunch om ook het innerlijk te optimaliseren.
Bij de races zijn meerdere bekende bloggers te zien, zoals Porscheharry, die hier trouwens niet genoemd wil worden!
Diverse kunstwerkjes rijden in de rondte, zoals de TAZ Alfa van Stef.
De geborstende Porsche van Arnaud Obergonring.
Er werd soms op het scherpst van de snede gestreden / gereden.
Het strijdtoneel voor de frank103blogbezoekers die dat graag ook eens willen zien.
Nauwgezet worden de uitslagen genoteerd.
Een 7e plaats, van de 28, is een resultaat waar ik heel tevreden over ben.
De Frank Mondriaan Ferrari heeft het uitstekend gedaan.
Stef heeft met zijn TAZ Alfa de concours d'elegance gewonnen.
Voor het diner stoppen we bij de McD te Joure waar de McSneek al op ons wacht.
Eind goed al goed, ik ben thuis om 21.30, precies op tijd voor de finale van Mary Poppins....
Netelig?
Labels:
Racebaan Classicraces,
racebaanexpeditie
vrijdag 22 januari 2010
Sport en muziek
Afgelopen zaterdag was het weer zover, de eerste keer voetballen in het park. Ik hoef de meeste bezoekers hier vast niet te vertellen dat ik het daarbij niet zo moet hebben van techniek, maar meer van de smerige overtredingen. Vervelend daarbij is dat ik dan ook vaak mijzelf blesseer. Hoewel mijn linkerenkel er nog niet fris uit ziet ga ik morgenochtend natuurlijk weer ballen in het park. Voor de liefhebbers van meer rustige manieren van ontspanning plaats ik de link naar een filmpje op youtube dat volgens mij erg de moeite waard is om te bekijken. En dat is in tegenstelling tot met of tegen mij voetballen, niet penibel!
Abonneren op:
Posts (Atom)