maandag 30 augustus 2010

Reclameborden

Henk had me ruimte aangeboden op zijn circuit Twenttrack om reclame te maken voor dit blog. Ergens op internet had ik gelezen dat handige modelbouwers dan foto's printen en deze vervolgens sealen. Kan ik ook, dacht ik toen. Alleen duurt het even (toner op, geen tijd, etc). Omdat een bezoek aan Henk binnenkort in de planning staat moesten de reclameborden nu wel echt geproduceerd gaan worden! Dankzij mijn broer Rob, die hier trouwens niet genoemd wil worden, zijn we sinds zaterdag weer 2 racebaanauto's rijker. Bedankt Rob! De Sauber Petronas C18 (hierboven) heeft Wesley direct geclaimd (hij was ook jarig...). De McLaren Mercedes MP 4/17 van Mika Hakkinen (hieronder) heb ik ingepikt. Beiden staan uiteraard op de foto voor de nieuwe reclameborden. Hachelijk?

zondag 29 augustus 2010

De kop eraf!

Ik ben niet zo erg religieus ingesteld en keek dan ook verbaast op toen ik hieronder afgebeeld beeld in een kerk in Frankrijk tegen kwam. Een beeld van een paus/ayatollah/sint met afgehakt hoofd. Ik vermoed dat dit beeld ouder is dan 1790 dus geen reclame maakt voor de guillotine. Wie het weet mag het zeggen!

zaterdag 28 augustus 2010

Verjaardagen


Zoals ieder jaar is Wesley ook dit jaar weer jarig, en ook dit jaar weer tegelijkertijd met een treinenbeurs in Houten die ik hierdoor niet kon bezoeken! De verjaardag van een zoontje is voor een vader toch anders dan de verjaardag van een dochter, het gaat dan wél over boeiende kado's. Wesley wilde namelijk een trein en niet iets als een CD van Mika of een knuffel van een tijger! Ja, voor treinen ben je bij mij aan het goede adres. Voor zijn 8e verjaardag had Wesley de keus uit een trein of een huisdier, dat leek toen in de richting te gaan van een trein, die ik dus voor hem gekocht heb! In een vlaag van verstandsverbijstering heeft Wesley op het laatste moment toch gekozen voor een kattebeest (Bibbel Bips, hier met enige regelmaat genoemd). En dus lag de reeds gekochte lokomotief op zolder te wachten op betere tijden! Vandaag was het zover en behoort Wesley eindelijk tot de Märklintreinbezitters. Uiteraard ligt er nu in zijn slaapkamer een spoorbaan op de vloer. De avondmaaltijd mocht Wesley ook uitzoeken, dat werd, hoe onverwacht, patat met een frikandel. Dan kwam mijn broer Rob, die hier trouwens niet genoemd wil worden, met een snelle bolide om binnenkort alle records op de houten baan van Henk aan gort te rijden. Jullie gaan er hier over lezen. Verder is het gedaan met het zaterdagmorgenvoetballen, Wesley is sinds een week lid van de plaatselijke voetbalclub en laat hier graag zijn nieuwe outfit zien! Hachelijk?

donderdag 26 augustus 2010

Drama

Collega René, die hier trouwens niet genoemd wil worden, heeft met SAIL een stukje gevaren en daarbij voor dit weblog hieronder geplaatste foto gemaakt bij een onderneming in Zaandam. Voor de leek: het zijn heel waarschijnlijk plan T treinstellen (vierdelige materiaal 1964). Dus géén hondekoppen. Netelig?

woensdag 25 augustus 2010

Wat nu?

Na zo'n fraaie reeks over Sail ben ik gewoon even klaar met dit blog. Puur voor de internetvervuiling gooi ik er een aantal grappige autofoto's achteraan, maar ik maak er geen wattizzut, tizzun of iets dergelijks meer van, de bezoekers die ik daar in een ernstig verleden een plezier mee deed bezoeken volgens mij dit blog niet meer. Hachelijk?

maandag 23 augustus 2010

SAIL 2010 het vertrek.....

Nu ik de SAIL-in gemist had wilde ik de SAIL-out bekijken.
(hieronder Grossherzogin Elisabeth) Maar de weersvoorspelling was niet best dus zat ik vanmorgen op kantoor achter mijn bureau. (hieronder het schip uit Oman) Hoewel buienradar de hele dag regen had voorspeld had het zich bedacht, het zou nu na 14.00 droog worden. En de Krusenstern voer ongeveer 13.30 de grote sluis bij IJmuiden in. (hieronder de loodsboot en de rook van een saluutschot vanaf forteiland) Rekenen: half uur naar huis, Lisanne oppikken, naar de noordpier in Wijk aan Zee om de Krusenstern te zien vertrekken, dat moest ongeveer lukken! (hieronder de kaliakra) Aan de plaatjes kunnen jullie zien dat de Krusenstern (hieronder) inderdaad op de Sedov en een aantal andere tall ships moest wachten. En dat wij dus precies op tijd waren! Heel irritant was de aanwezigheid van de loodsboot, (dat gele ding aan de zijkant van de Krusenstern hierboven) we besloten de Sedov (hieronder) vanaf de pier op de foto te zetten. Op de pier stond fors meer wind, (hieronder de Hunze) de kenner zal zien dat de lens een meer 'softfocus' ontwikkeld (hieronder de Mir) als gevolg van de combinatie van vocht en zand. Er stond zoveel wind dat we van de politie van de pier af moesten. (hieronder de Portugese Sanata Maria Manuela) Na Krusenstern, Sedov en Mir was het genoeg SAIL voor 2010. Over 5 jaar ga ik naar de SAIL-in! Hachelijk?

zondag 22 augustus 2010

SAIL 2010 inspiratie

Als ik zo op SAIL rondloop, dan vraag ik me vaak af met wat voor foto's een goede fotograaf thuis zou komen. Wat ziet die dat ik niet zie? Neem bijvoorbeeld Gastheer Gerard, die hier best genoemd wil worden. Die bedenkt in de voorbereiding al thema's om te kunnen fotograferen. En dan niet de afgezaagde boegbeelden! Maar herhaling of iets dergelijks. Grappige uitsteeksels. En de kleuren dan misschien een beetje overdreven. Of zwart wit, als dat past. Goed, jullie zullen het met mijn plaatjes moeten doen, bijvoorbeeld met die van René Smurf! Voor de liefhebbers staat links bij de links een site met waar alle boten zich nu bevinden (hieronder: souveniers uit Amsterdam!). Hachelijk?

zaterdag 21 augustus 2010

SAIL 2010 in Amsterdam

De blessure was vandaag al weer aardig weg, en met een nautisch gebeuren op een 30 kilometer afstand (er zijn bezoekers van dit blog die gewoon op de fiets zouden springen) kan ik dan niet thuis blijven! (hieronder de Krusenstern) Dus stonden Lisanne en ik om ongeveer 08.30 op het station en waren we al om 09.00 op Amsterdam CS. (hieronder de Sedov) Station uit aan de achterkant en dan richting de Amsterdam Passenger Terminal. (hieronder de Mir) Er liep al aardig wat volk die kant op, maar druk was het nog niet. De grote Tall ships kon je pas om 10.00 bekijken, de bemanning (boven: Krusenstern, hieronder de Mir) bekijkt de vroege bezoekers. Om 09.30 stonden we al op de Stad Amsterdam en om 10.00 op de Mir. (Hierboven: de moderne communicatiesystemen van de Mir) We bezoeken een replica van een schip uit Kampen (hierboven en hieronder de Dar Mlodziezy)en dan lopen we richting Amerigo Vespucci. (hieronder de Sorlandet) Het begint merkbaar drukker te worden, de Gotheburg slaan we dus maar over! Bij het schip uit Oman (Shabab Oman, hieronder) staat geen wachtrij, dat vinden we zo sneu voor de vriendelijke zeelieden dat we wel even gaan kijken. (hieronder de Amerigo Vespucci) De rij bij de Amerigo Vespucci is Lisanne te lang (maar was korten dan in IJmuiden), bij de duikboot Walrus heeft men een ingewikkeld systeem met kaartjes bedacht, die slaan we dus ook over, (hieronder de Damaruci uit Indonesië) dan naar de HMS Tromp! Dat is eigenlijk een heel lelijk schip en dat ene kanonnetje op de voorplecht is een beetje een zielig gezicht. Verborgen zit een raketlanceersysteem en nog meer raketlanceerbuizen. De pont naar Amsterdam Noord (verplichte looproute) is een drama en (hieronder de Damaruci) in Noord is ook niet veel te zien. De pont van Noord naar CS is beter, rustiger en geeft een mooier zicht op de SAIL. Dan naar huis, waarbij Lisanne graag nog een Starbucks met me wil drinken. En rijdt er dan ook nog geheel onverwacht een stoomlok voorbij! SAIL was weer top!