Hoewel we pas een half uur in de auto zaten vond ik het een goed,
om niet te zeggen uitstekend,
moment voor een korte pauze.
Om even de benen te strekken.
De kenners zien direct dat Bestwig vroeger, eens, lang, heel lang geleden, een belangrijk station was.
Watertoren, lokloods bij een draaischijf.
Nu is er nog een groot stationsgebouw.
Opstelsporen en loodsen.
En regelmatig treinen, zoals de 648 113 naar Dortmund Hbf op de foto's hierboven en hieronder.
Treinen, zoals de 628 529 (de 928 529 is de bijwagen) op de foto hieronder,
van duidelijk van andere bouwseries
dan de trein van de Kurhessenbaan (baureihe 646.0 of 646.2, Gelenktriebwagen gebouwd door Stadler en Bombardier) hieronder,
die al in de vorige 2 berichten te zien was, wat deze foto van de 646 212 te Korbach dus vast een volstrekt overbodige herhaling maakt.
Na zoveel diepgang op dit blog beloof ik jullie morgen een minder enerverend bericht,
we moeten het immers niet overdrijven!