woensdag 17 juli 2013

Prioriteiten


Zo'n blogpauze valt niet mee,



dus laat ik maar wat plaatjes zien van mijn tijdsbesteding, als ik niet achter de PC zit.



We zijn een paar keer naar het strand geweest, wat hier niet ver vandaan is.



Uiteraard maken we dan een wandeling over het strand,



en door het winkelstraatje.



Uiteraard heeft dat een doel.



Tuurlijk is bloggen leuk,



maar als ik moet kiezen.....

zaterdag 13 juli 2013

Weblogkoppen

Het is rustig in blogland, en op het 3railforum ook trouwens. Ik heb besloten de komende weken mijn toetsenbord en muis ook in de wilgen te hangen en sluit nu af met de weblogkoppen van afgelopen tijd.

1 Van 27 maart de 1615 van DB Schenker te Beverwijk


2 Van 3 april, de nieuwe Re 460 van Erik met een afdruk van het loopwerk van een krokodil op de zijkant


3 Van 6 april, kom in de kas, bij de bromeliakweker.


4 Op 9 april met de klas van Elise naar het Archeon


5 Op 25 april met Lisanne naar de luchtmachtdag in Eindhoven


6 Op 27 april naar de voetbalwedstrijd van Wesley tegen WSV.


7 Op 22 april met Ronald samen HDR foto's maken, dat blijkt meer tone mapping te zijn.


8 Zonder nabewerking, alleen het over elkaar monteren van 3 foto's zodat het contrast beter uitkomt, dat is HDR.


9 Op 4 mei met Monique, Erik, Suzanne en Elise naar Naturalis


10 Op 8 mei naar Hoenderdaell in Anna Paulowna


11 Op 9 mei, Hemelvaartsdag, liep ik weer rond bij Stoomtram Hoorn Medemblik, in een jaren '30 kloffie.


12 Lisanne en haar team worden kampioen op 11 mei.


13 Tone mapping met foto's van Amsterdam Westhavens op 23 mei


14 Toernooi bij Hercules, 4 juni 2013


15 Naar de autocross in Sint Maarten, 9 juni 2013


16 Een goed doordacht vaderdagcadeau van het grut, de Belgische serie 28 die in Nederland te zien is voor de Fyra, op zondag 16 juni.


Sluitlichten


De aankoop van een mooie Roco 1800 met sluitlichten



had ook een nadeel: mijn Rivarossi dubbeldekker



is niet voorzien van sluitverlichting,



maar is daar wel op voorbereid.



Nu ik toch bij Harlaar was heb ik meteen



een Roco fluistersleper en een ESU functiedecoder meegenomen.



Inbouw zou niet al te moeilijk moeten zijn, maar hoe krijg je zo'n Rivarossi rijtuig open?



Na een kwartier klooien was het gelukt om het ding op de juiste manier open te klikken.



Eerst het grijze dak eraf, daarna de zijwanden van de bodemplaat af.



Dan kijken hoe de bedrading loopt en de fluistersleper monteren met een schroefje.



de stroomafname van de wielen (links en rechts) doorknippen en met elkaar verbinden en met de print. Het nu overgebleven draadje verbinden met de sleper en vervolgens de functiedecoder bevestigen, en zie daar, het werkt!



Daarna onderstel weer bevestigen, zijwanden op de bodemplaat en als laatste de decoder onder het grijze dak frotten en het dak er op.



Op het filmpje is te zien dat alles uitstekend werkt




 en dat nu als volgende project de BLS Re 4/4 (poepdoos) aan de beurt is, tenzij de zon toch weer eens gaat schijnen en ik 's avonds met een goed boek in de tuin kan bivakkeren.



Hachelijk?

woensdag 10 juli 2013

Naar Harlaar per fiets


Doorgaans ga ik met voetballen door mijn rechter enkel, maar toen ik 2 weken terug met links op de hiel van  een tegenstander stapte ging ik voor de verandering goed door mijn linker enkel.
(op de foto de draagvleugelboot die vaart tussen IJmuiden en Amsterdam)


Hoewel ik meerdere kleurrijke foto's van mijn enkel gemaakt heb, doe ik jullie het niet aan die hier te plaatsen.
(sporen richting Haarlem)


Omdat rust roest volgens de huisarts, ben ik vorige week voorzichtig begonnen met de enkel steeds verder te belasten.
(gemoderniseerde MDDM)


Zaterdag ben ik voor het eerst weer op de racefiets gestapt, richting Harlaar.



De overtocht met pont Buitenhuizen was een belangrijk rustpunt tijdens de rit, en uiteraard heb ik bij station Halfweg ook enkele kiekjes geschoten.
(station Halfweg is eind 2012 geopend)


Ook in de winkel van meneer Harlaar heb ik de enkel enige tijd rust gegund.



De terugreis ging ook voorspoedig,



zodat de fietstocht geslaagd genoemd mocht worden.



Gisteravond heb ik met Lisanne een tochtje van 38 kilometer gereden,
(links de 85 voor de trein naar het bergdorp, midden de 2803 voor de Duitse ICE-kleur trein, rechts de 1858 voor de rivarossi dubbeldekkers))


zodat sportief gezien het vizier gericht kan worden op de Gerrie Knetemann klassieker in september!



De Roco 1858 is inmiddels voorzien van deurrails en functioneert uitstekend op de spoorbaan, een filmpje is in voorbereiding!



maandag 8 juli 2013

Weer naar Landgoed Hoenderdaell


Het bezoek aan landgoed Hoenderdaell, een tijdje geleden,



was zo goed bevallen



dat we er afgelopen zondag weer een bezoek hebben gebracht.



Opnieuw vonden we de vogelshow erg leuk,



waar ik dan ook de meeste foto's



van gemaakt heb.



Er vloog verder van alles rond!



Door de warmte waren veel dieren verder in slaap, weinig actief.



En mede daardoor zijn de foto's ook minder dan de vorige keer.



Culinair gezien was het bezoek in orde!



Het bezoek was geslaagd,



en daar gaat het om!