zondag 23 maart 2014

Vliegtuigen spotten


Stond ik vanmiddag langs de weide om een aantal jeugdigen aan te moedigen,



viel het me op dat er erg veel vliegtuigen laag over kwamen.

(hieronder links een C17 militair vliegtuig met de auto van Obama)


Tuurlijk had ik gelezen dat vliegtuigspotten in de Haarlemmermeer deze dagen verboden is,

(oppassen voor de lantaarnpaal!)


de Amerikaanse president Obama wordt met zijn Airforce 1 verwacht!

(Komt weer een groot toestel aan)


Dus heb ik mij na de wedstrijd in de achtertuin gepositioneerd,


(het is de A380 van Emirates)


met de fotocamera in de aanslag om de Airforce 1 eens goed



vast te kunnen leggen voor het nageslacht (die stond inmiddels onder de douche).




Toch missen vliegtuigen iets dynamisch dat treinen wel hebben, ze zien er ook allemaal vrijwel hetzelfde uit.



Buis met vleugels, eigenlijk heel saai.



Dus hebben we de vliegtuigen verder laten vliegen



en hebben we binnen een leuke film gekeken,



een waargebeurd verhaal uiteraard.



Hachelijk?

4 opmerkingen:

Suske. zei

als ik het goed begrijp komt Obama laag overgevlogen om minderjarige voetballertjes onder de douche te spotten !? HEEL HACHELIJK !

Ad zei

Treinen zijn inderdaad veel boeiender. Vliegtuigen zijn pas imposant als ze aan de grond staan. Waaroom neemt Obama zijn presidentiële trein niet mee. Samen met de Koninklijke trein achter een 1700 van Den Haag naar Amsterdam. Dan had er wat te spotten zijn geweest. Goed besluit om te kiezen voor die film met waar gebeurd verhaal. Daar leert het nageslacht iets van.

FRANK103 zei

@suske: ik sluit niet uit dat hij daarom laag over wil vliegen, het kan ook zijn dat hij wil landen, Schiphol is maar een paar kilometer verderop.

@Ad: dan had ik er misschien zelfs een dag vrij voor genomen, die vliegtuigen komen hier over, daar hoef ik niks voor te doen, camera op schoot, koffie in de ene hand en rail magazine in de andere hand. Ik vermoed dat Obama trouwens geen presidentiële trein heeft, na vliegtuig, helicopters en beestachtige auto vinden de belastingbetalers in de VS het vast genoeg!

lionel lines fan zei

Volgens mij krijg je voornamelijk nekpijn van dat naar boven turen. Dus het menselijk lichaam is veel toegerust om treinen te spotten dan vliegende sigaren. Nu woon ver genoeg weg van al dat werelds gedoe om geen last te hebben van al die wereldleiders, dacht ik... herstellen ze de grenscontroles. Zucht. Verenigd Europa, Euregio, Noabers, Schengen. Krijgen we kommiezen in veldtenue die je ID willen scannen. Nu ja hebben die ook eens een dagje veldwerk. Gelukkig kon ik zonder controle de treinenkamer op.
Groet
Eggo