zondag 28 september 2014

DTM Zandvoort 2014


Vandaag was de DTM race op Zandvoort,



aangezien dat toch een van de snelste raceklassen is leek het ons leuk daar te gaan kijken.



Het was niet lastig om aan kaartjes te komen, en echt veel reclame werd er ook niet voor de DTM gemaakt.



Eenmaal op het circuit aangekomen leken er ook weinig raceliefhebbers verwacht te worden.



Er reden geen extra treinen



Naar Zandvoort, er waren geen extra toiletblokken geplaatst en er was helemaal geen koek en zopie.



Zo was het rustig op het circuit en bleef het rustig op het circuit.



Het voorprogramma, waarvan ik later deze week foto's ga plaatsen,



was een optocht van oude sportauto's.



Het programma na de DTM hebben we laten zitten.



De DTM zelf was erg spectaculair,



lawaaiige erg snelle auto's die elkaar niet veel ontliepen.



Door regelmatige botsingen werd er



een groot aantal ronden van de race achter de pacecar aan gereden.



De uiteindelijke winnaar wist pas op het einde van de race de voorste positie te veroveren,



en was een boeiende racedag voor ons weer ten einde.



Hachelijk?

6 opmerkingen:

Albert y Mara fotoblog zei

Door alle auto's zie ik de mooiste niet meer. Plezante reportage Frank. Autogroeten Albert

Sjoerd zei

De DTM, daar ging ik voorheen wel eens naar toe, meestal op Hockenheim. Als er maar zo weinig toeschouwers zijn moet zandvoort uitkijken...

Ad zei

Geen koek en zopie, hoe ging dat dan met eenvoudige, doch voedzame maaltijd? Inderdaad HACHELIJK. Moet een moeilijke dag zijn geweest!Echt crisis!?

FRANK103 zei

@albert: tja, wat nu precies mooi is, smaken verschillen. Of heb ik teveel autofoto's geplaatst?

@sjoerd: zandvoort zou dit jaar al geen dtm meer krijgen, echter het chinese circuit liet het op het laatste moment afweten zodat de dtm alsnog weer naar zandvoort kwam. En dat nu voor de komende 3 jaar. Maar van 20.000 bezoekers worden ze volgens mij niet gelukkig, dat waren er bij de a1gp al 100.000. Maar voor ons was het wel zo rustig, en alles was uitstekend te zien.

@ad: ja, het was afschuwelijk. Gelukkig had ik genoeg krentenbollen, brood en drinken meegenomen, zodat ik het tenauwernood toch overleefd heb. En eenmaal thuis heeft de rest van de familie me getrakteerd (op mijn kosten) op patat en een mexicano, om het leed te verzachten. Zo was er toch een happy end. Hachelijk?

Paul zei

NS en extra treinen??? Laat me niet lachen!!! Toen, ik schat ca 10 jaar geleden, toen de intocht van Sinterklaas met ZWARTE PIET in Maastricht plaats vond, gingen we van Geleen-Lutterade met de stoptrein naar Maastricht. Deze was al in Roermond vertrokken en vanwege de verwachtte drukte zou je denken dat NS extra materieel inzet. Nee hoor, 1 lullig 2-delig materieel 64 treinstel dat natuurlijk al propvol zat. Bovendien was een kaartje kopen ook onmogelijk door de drukte, als je maar 1 automaat hebt. Gelukkig speelde de conducteur ook voor Sinterklaas, hij kon sowieso niet door de mensen massa heen.

FRANK103 zei

@paul: er gaan maar 2 wegen en één spoorlijn naar Zandvoort, bij grote evenementen op het circuit moeten ze wel extra treinen inzetten, anders wordt het een gevaarlijke chaos. Kennelijk was de kaartverkoop zo matig dat extra treinen en voorzieningen op het circuit niet nodig waren. Eerlijk gezegd vond ik het programma ook erg matig, met 2 optochten van antieke auto's en een race met monoposto's was er naast de dtm erg weinig te zien! Dat deden ze bij de a1gp veel beter! Overigens wordt dan bij de toegang tot zandvoort gecontroleerd of je wel een kaartje hebt, anders kom je het perron niet op. Hachelijk is het, maar dat is vast hier al eens eerder gezegd!