zaterdag 15 november 2014

Over sporen

Vooruitlopend op mijn verjaardag,  over enkele maanden, heb ik van mijn ouders alvast het nieuwe boek Sporen 4, van de beroemde auteur Wim Wegman, gekregen.


De delen Sporen en Sporen 2 staan al in de kast, deel 3, over de spoorlijn van Velserbroek naar IJmuiden, komt binnenkort.  De mooie foto's en boeiende tekst maken ook dit boek weer een echte aanrader!  Als Wim zo doorgaat zal er op zolder een extra boekenkast geplaatst moeten worden.



 Hachelijk?

8 opmerkingen:

Renesmurf zei

Mooi toch! Als er nog ruimte is. Anders wat boeken wegdoen, maar ja, dat zal wel emotionele waarde hebben.

Sjoerd zei

Hier staan ook heel wat boeken over sporen. Ook echte klassiekers...

Suske. zei

Ik ken die beroemde Wim Wegman helemaal niet ! Heikel ?

FRANK103 zei

@ rene: het weg doen van leesboeken behoort zeker tot de opties, deze zijn ook te lezen op een e-reader. Plaatjesboeken, zoals dit boek van Wim, daar is alleen maar een papieren versie van.

@sjoerd: is dat geen mooie serie naast de spannende zondag? De literaire dinsdag?

@suske: het is een gemis in jouw opvoeding, dat nu op afschuwelijke wijze boven komt drijven! Maar gelukkig is het nog niet te laat! En pas op, bij het schrijven van het woord heikel moet je niet de h vergeten! Penibel!

Ad zei

Ha Frank,
Interessant boek zo te zien. Ik ben bang dat er in mijn Opvoeding ook een gemis is; ik ken Wim Weg man en zijn serie 'Sporen' ook niet. Is hij soms wereldberoemd in Noord-Holland en omstreken? Hier in het wilde (Zuid) Westen ben ik hem nog niet tegengekomen. Wat denk je, is dit ernstig, of moet de boekenplank met deze serie worden uitgebreid. Is het een klassieker? Precair?

FRANK103 zei

Hoi Ad,

De delen Sporen en Sporen 2 gaan over de verdwenen spoorlijnen in de Haarlemmermeer, regionale lijntjes tussen Amsterdam, Haarlem en Alphen ad Rijn. Zeer lezenswaardige werkjes, ik kan ze je aanraden! Je kan uiteraard beginnen met het deel Sporen, bij de links staat een verwijzing naar de site van Wim Wegman.

Met vriendelijke groet

Frank

Albert y Mara fotoblog zei

De DVD heb ik plus deel 1 en 2. In december ben ik jarig dus dan maar eens kijken of anders zelf deel 3 en 4 kopen. Salu2 Albert

FRANK103 zei

@Albert, deel 1 en 2 en de DVD staan hier ook in de kast, zeer de moeite waard. Maar ook deel 4 mag er zijn! Deel 3 komt ook binnenkort uit, maar heeft vertraging opgelopen.