woensdag 21 januari 2015

Naar Huider in Heerhugowaard


Geen boswandeling vandaag, ondanks het uitstekende wandelweer.



Dus ben ik in de auto gesprongen voor een bezoek aan modelspoorwinkel Huider in Heerhugowaard.



Normaal ga ik altijd naar Harlaar in Badhoevedorp,



maar ik wilde kijken of Huider wat meer aankleding voor de spoorbaan heeft.



Goedkoop is Huider niet, maar dat waren de winkeltjes in Rijswijk ook niet.



De aanwinsten, een Artitec Van Gend en Loos busje,



een ijsstalletje en een schilder,



heb ik vanmiddag op een stukje doorzichtig plastic geplaatst.



Kunnen ze niet omvallen en toch snel verplaatst worden.



Het resultaat gaat er steeds beter uit zien, dacht ik.



Hachelijk?

14 opmerkingen:

Albert y Mara fotoblog zei

Ook op de modelspoorbaan moet niet alleen de trein rollen, maar ook het geld. Ik weet er alles van Frank. Neem één ding van me aan MG's in de schaal 1:1 zijn veel duurder.
Mooie aanwinsten, vooral die Van Gend & Loos wagen.
Spoorse groeten Albert

Sjoerd zei

Dat ziet er inderdaad keurig uit. Die van Gend & Loos wagen is super...

gerdaYD zei

Ooo, jij doet me nu aan mijn kindertijd denken Frank, vraag me niet waarom maar het zal beslist voor een groot stuk aan je mooie reportage liggen!

Kees zei

Hallo Frank, De bode wagens van Van Gent & Loos vind ik heel fraai, leuke foto's.
Groet Kees

Ad zei

Ziet er hübsch uit. De aankleding van de zolderspoorbaan wordt echt gaaf Frank. De van G & L-Daf is een pracht exemplaar. Zo'n oer Daf doet je aan vroeger denken.

gerdaYD zei

OT: wat een reactie plaatste je bij mij Frank! Ik moet daar nog even op knabbelen maar wens je alvast een fijn weekend toe...

FRANK103 zei

@albert: we laten geld hier zeker rollen, maar niet altijd naar de modelspoorbaan!

@sjoerd: bedankt, en ik kon die van gend en loos ook niet laten liggen, het is een plaatje!

@gerda: bedankt, modelspoor is tegenwoordig meer voor volwassenen dan voor kinderen, helaas.

@kees: bedankt

@ad: de aankleding is nog niet geweldig, maar dat ligt ook aan de belichting van de baan die te donker is waardoor het maken van leuke foto's ook lastig gaat.

@gerda: ik vind het wel leuk om niet altijd zoals je verwacht te reageren, we hoeven het niet altijd eens te zijn met de blogger! Maar er wakker van liggen zou ik ook niet doen! Het is soms ook gewoon plagen!

Renesmurf zei

Een hobby is altijd duur. Maar wel leuk, en zo kan je eens wat indrukken opdoen en zo.

FRANK103 zei

@rene: dat is zeker waar, je ziet eens wat nieuws en doet eens nieuwe ideeën op!

gerdaYD zei

Bedankt voor je reactie Frank én het clipje die je er bij plaatste want ook al was het niet helemaal dàt van kwaliteit, het was mooi om zien en horen!
Fijne zondag jongen...

Anoniem zei

Het ziet er zomers uit jouw nieuwe terras.

Leuke aanwinsten.

Vriendelijke groet,

Suske. zei

Ik zal toch eens moeten komen meespelen.

gerdaYD zei

Goede maandagmorgen Frank.
Ieder zijn meug hé en je hebt gelijk te stellen dat die cartoons je niet bevielen omdat het over politiek ging, ieder diertje zijn pleziertje hé...

FRANK103 zei

@Gerda: Marco Borsato wordt hier regelmatig gedraaid, maar dat ga ik natuurlijk niet op internet vermelden!

@Rob: bedankt!

@Suske: waarschijnlijk wel!

@Gerda: ja, zo heeft iedereen zijn eigen dingen die hij leuk of niet leuk vindt.