donderdag 16 april 2015

Intermodellbau Dortmund deel 1


Ieder jaar is rond deze tijd de modelbouwbeurs Intermodellbau in Dortmund.



Hoewel ik het vorig jaar iets tegen vond vallen had neef Richard, die hier trouwens niet genoemd wil worden, me ervan overtuigd dat we dit jaar weer moesten gaan.



Al is het voor de exquise Duitse keuken.



De smaakvolle verhalen over de beroemde verfijnde Duitse keuken deden Lisanne en Stefan ook besluiten mee te gaan.



En zo reden we woensdagmorgen om 06.30 met de bolide van Stefan naar Dortmund.



Na een tussenstop in Hunxe parkeerden we de auto ongeveer 09.30 voor de deuren van de Westfalenhallen.



In dit bijna slaapverwekkende eerste bericht laat ik vooral foto's zien van de nieuwtjes die op de beurs te zien waren.



En beeldjes die gemaakt worden door creatieve lieden.


Binnenkort zal ik een mega slaapverwekkend bericht plaatsen over de spoorbanen die er te zien waren. 



Lisanne had de dag zeer interessant gevonden, de oplettende lezer ziet direct dat ik niet het woord leuk gebruik.



Het was haar opgevallen dat de gemiddelde beursbezoeker een gezette man van minimaal 45 was, die door de warmte en de opwinding over de vele koopjes



enigszins riekt naar belegen zweet, zenuwachtig rondlopend met een rugzak vol plastic tasjes met koopjes.



De lunch maakte de dag voor haar in ieder geval wel de moeite waard!



Om 18.00 zijn we weer in de auto gesprongen, moe maar voldaan. De reis richting Nederland werd enigszins bemoeilijkt door treuzelaars in automobielen zonder gaspedaal.



Om de dag op gepaste wijze af te sluiten hebben we een eenvoudige doch voedzame maaltijd genuttigd aan de oevers van de Rijn in het bekende dorpje Emmerich.



Een culinair zeer verantwoord gebeuren dat de haute cuisine uit Frankrijk akelig doet verbleken.



Als dan langzaam de zon in de Rijn verdwijnt word het tijd om verder huiswaarts te gaan.



De kenner ziet dat het Titanic ijsje inmiddels geramd is door de ijsberg,



en vervolgens op smaakvolle wijze is verorberd.



Volgend jaar gaan we weer, al is een bezoek aan de Westfalenhal dan wat mij betreft niet echt nodig.



Hachelijk?

19 opmerkingen:

Sjoerd zei

Ik had met Lisanne willen ruilen, zij werken en ik achter het bier...

FRANK103 zei

@sjoerd: ik vrees dat Lisanne niet wil ruilen, nog meer vanwege de currywurst en de bratwurst dan het bier, dat trouwens erg lekker was!

Albert y Mara zei

Dat je dochter mee is gegaan, dat is zeker een vermelding waard *WINK*.
Je wilt niet weten hoe vaak ik mee ben geweest. Nu hoeft het voor mij niet meer zo. De laatste keer was op vrijdag naar OnTraxx in het NSM in Utrecht. Dat vind ik nu wel weer mooi. Grtz Mara

FRANK103 zei

@mara: ik ben zelf nog nooit naar ontraxx geweest, daar schijnen wel de mooiste modelspoorbanen te staan. Lisanne wilde zelf mee, voor de curryworst en voor de gezelligheid. Modeltreinen vindt ze niet zoveel aan. Ik heb wel geprobeerd het programma aan haar aan te passen, om er zo'n leuk mogelijke dag van te maken voor haar. Als ze nog een keer mee wil, dan was dat gelukt!

gerdaYD zei

Of het nu wel of niet voor jou volgend jaar echt moet, zelf denk ik er niet zo over want wat een schitterende serie foto's bracht je er van mee! Een streling voor het oog, maar ook van de maag zo te zien hihi. Bedankt Frank!

FRANK103 zei

@gerda:bedankt! En we gaan het zien, volgend jaar! Eigenlijk is van elk uitje wel een weblogwaardig verhaal te maken, vooral de foto's bepalen de sfeer. ;-)

Anoniem zei

Over de leeftijden wil ik het verder niet hebben.
Maar wat is de gewichtstoename geweest met alle culinaire proeverijen.
Het heeft vast een grote invloed gehad op de rijsnelheid tijdens de terugreis.

Voor het bierproeven volgend jaar meld ik mij graag aan!
Toch stel ik dan een treinreis voor .....
Smakelijke groet,

FRANK103 zei

@rob: onze chauffeur Stefan was de bob, hij heeft alleen een koffie en een cola gekregen. En een schnitzel. Toch wel hachelijk, nu ik er nog eens over na denk......

Renesmurf zei

ja, dat is echt weer voor de liefhebber! En soms valt het mee en soms valt het tegen, maar het is toch altijd wel wat!

gerdaYD zei

Goede morgen Frank en ik hoop dat die het begin zal zijn van een al even goed weekend!
OT: de versiering van dat beeld had niets met het Hollands Oranje te zien hoor, wel alles met het degusteren van Belgisch bier hihi.

Ad zei

Frank, ik vind dat je met dit blog toch wel een doorschiet naar culinaire kant. Moet de modelspoorder pur sang zijn/haar broodnodige info bij een ander blog gaan zoeken? Eten is belangrijk, maar culinaire wetenswaardigheden onder foto's met modeltreinnoviteiten wordt te verwarrend! Frank, welke kant gaat het op?

FRANK103 zei

@rene: dat is een waarheid als een koe!

@gerda: jij ook een fijn weekend! Ik was er toch van overtuigd dat het bij jou om oranjefans ging!

@ad: ik schiet nu spontaan in de blogstress, gaat het linksaf, rechtsaf of gewoon rechtdoor? Of naar boven, naar beneden of zelfs terug? Ik weet het dus niet, mochten nieuwe berichten op dit blog op zich laten wachten, dan ben ik de diverse mogelijkheden aan het overwegen. Of aan het heroverwegen. Dus!

Ad zei

Oef, wat heb ik teweeg gebracht? Frank, gewoon blijven waar je goed in bent. Het is jouw blog, jij bepaald de inhoud (met of zonder culinair onderdeel) we kijken all weer uit naar Intermodellbau 2 (met of zonder zwarte sokken).

FRANK103 zei

@ad: ik had intermodellbau 2 eigenlijk al willen plaatsen, de foto's staan al bijna klaar ( ik moet er nog aan beginnen). Maar de kritische opmerkingen op de meer smaakvolle foto's vallen bij mij verkeerd zoals ze als een blok in de maag liggen en de vraag of ik op het juiste spoor zit eerst beantwoord moet worden voor dit blog geheel ontspoort!
Ik ben dus druk geweest met scouting, schutting en verjaardag, ik hoop dat ik vanavond rond 21.00 de pc kan veroveren op ega en grut zodat ik het weblog kan bijwerken. Verschijnt hier geen bericht, dan heb ik verloren....

Ad zei

Frak Soms is het goed om kritische vragen te stellen. Je bent hierdoor tot de essentie van dit edele blog door gedrongen. Laat de echtgenoot/grut achter de computer. Rust doet goed en zet tot een nieuwe creatieve uiting.

FRANK103 zei

@Ad: ik ben als een Bokito door het huis wezen rennen, bijbehorende geluiden geproduceerd, en heb mijn plaats achter de PC veroverd (ze wilden So you think you can dance kijken op de TV). Ik heb mij vervolgens nog meer geuit, zoals geadviseerd. Hachelijk?

Ad zei

Knap.gedaan Frank!

Suske. zei

Dat groene gezicht zal wel niet het gevolg zijn van de duitse culinaire hoogstandjes ? Heel penibel hoor !

Marco zei

Ik ga komende editie ook naar InterModellBau in Dortmund. Komend jaar wordt deze van 5 tot 9 april georganiseerd, dus heb mijn treintickets alvast gekocht via: https://goedkoop-treinkaartje.nl/treintickets/duitsland/trein-naar-dortmund (vroegboeken = goedkope reizen, Hollander dat ik ben haha).

Uiteraard zal ik ook een biertje en bratwurst scoren ;)