zondag 24 mei 2015

Kiekjes op het station


Vrijdag waren er geen ander lunchwandelaars op kantoor,



dus zette ik koers naar station Sloterdijk, om daar maar eens treinen te gaan spotten.



Tussen 12.50 en 13.10 komen de NS direct van en naar Breda voorbij,



en de NS internationaal van en naar Brussel.



Vier locomotieven van het type 186, twee in het groen met grijs van leasemaatschappij Angeltrains,



een nieuwe geel met blauwe en een Fyra-rood exemplaar waar de witte letters Fyra vanaf gehaald zijn.



Voor de liefhebbers heb ik de foto's ook door de tone mapping software gehaald, waardoor de kleuren er onnatuurlijk uit springen.



Maar ik vind het wel mooi!



Dit weekend staat verder in het teken van de verjaardag van Lisanne,



maar of ik daar weblogwaardige kiekjes van ga maken?



Hachelijk!

13 opmerkingen:

Sjoerd zei

Tone Mapping is gewoon leuk om te doen. Het moet wel iets toevoegen en dat zie ik hier wel op sommige foto's

FRANK103 zei

@Sjoerd: de foto's lijken wel duidelijker te worden, en scherper. Ik vind het wel wat hebben! Ik heb wel expres overal hetzelfde effect gebruikt.

Ad zei

Ik vind het wel wat hebben dat Tone mappen.

FRANK103 zei

@ad: ik ben ook niet ontevreden! Ik ga een volgende keer kijken welk resultaat andere instellingen opleveren.

Renesmurf zei

Ik vind die schilderijtjes, zo noem ik ze maar, er wel grappig uitzien, en ook een tikje eng.

FRANK103 zei

@rené: welk deel vind je eng? De donkere wolken?

gerdaYD zei

Knappe bewerkingen maakte je er van. Maar tja, de foto's waren al mooi op zichzelf hé.

gerdaYD zei

Goede morgen Frank. En hopelijk wordt die het begin van een goede dag waarin jij weer heel veel inspiratie vindt!

gerdaYD zei

Je vond gisteren blijkbaar de nodige inspiratie niet voor het plegen van een nieuw logje. Maar dat geeft niets, het is en blijft genieten van je knappe bewerkingen!

FRANK103 zei

Hoi Gerda, de inspiratie/lol is al een jaar weg, de frequentie van het bloggen is veel lager dan 2 jaar geleden. Maar door niet iedere dag iets te moeten plaatsen blijft het weblog voorlopig bestaan, anders gaat de stekker eruit!

Albert y Mara fotoblog zei

Ik ben geen liefhebber van Tone Mapping. De gewone foto's heb ik met heel veel plezier bekeken. Felicidades nog met de verjaardag van Lisanne. Gaat het goed met haar HBO opleiding?
Oja Loggen is geen Must, neem af en toe gewoon rust.
Spoorse groeten Albert

FRANK103 zei

@albert: ik vind het tone mapping gebeuren wel grappig, voor zo nu en dan. Lisanne gaat goed op school, ze hoopt binnenkort het eerste jaar met succes af te sluiten.
Mbt bloggen: ik probeer iets meer te gaan voor kwaliteit ipv een dagelijks berichtje. De normen mbt kwaliteit zijn op dit weblog gelukkig niet zo star, anders zou het hier erg stil worden!

Suske. zei

Mooie effecten met dat Tone mappen