donderdag 13 augustus 2015

Dierentuin Amersfoort


De dierentuin in Amersfoort stond op mijn lijstje om nog eens te bezoeken.



Ik had gehoord dat het een hele mooie dierentuin is.



En na bezoeken aan Artis, Ouwehands (Rhenen), Apenheul (Apeldoorn),



Blijdorp en Hoenderdaell (Anna Paulowna) was het tijd voor Amersfoort!



De dierentuin van Emmen en Gaia Zoo in Kerkrade



schijnen ook zeer de moeite waard te zijn,



maar die zijn nogal ver weg.



Amersfoort heeft eigenlijk de gebruikelijke dieren,



waarvan de apen me altijd het meest aanspreken.



Of de halfapen, de Lemuren.



Geweldige fotogenieke dieren!



Waarom apen mij zo aanspreken weet ik niet precies.



Sorry, momentje, even krabbelen.



Amersfoort is bekend om zijn dinobos.



Omdat we thuis de films van Jurassic park in de kast hebben staan,



hebben we dat overgeslagen.



Daarnaast heeft Amersfoort nog iets wat een bezoek zeer de moeite waard maakt!



Hachelijk?

7 opmerkingen:

Albert y Mara zei

Wat een heerlijke reportage die toch maar weer afgesloten wordt met een trein(tje). De Dierentuin van Amersfoort staat voor volgend jaar op ons programma. Kleindochter Roos logeert nu vijf dagen bij ons maar met haar 2 jaar en 7 maanden net nog even te jong. Jouw foto's geven een mooi beeld en ...... niet zover vanuit onze "dolfijne" stad.
Salu2 Albert

FRANK103 zei

@ albert: ik kan je een bezoek aan Sprookjes wonderland in Enkhuizen aanraden, dat is gericht op kinderen van die leeftijd! Dat vindt ze vast geweldig!

gerdaYD zei

Leuke serie foto's van dit zo te zien toch heel mooi dierenpark! Maar jij zou Frank niet zijn als je die niet besloot met... een trein! Hihi.

Sjoerd zei

Het zou een stuk fijner zijn als alle treinen van die mooie kleuren zouden hebben en er zo uit zien.

FRANK103 zei

@gerda: dat is uiteraard geheel toevallig! Echt hoor! ;-)

@sjoerd: ik hoop alleen niet dat alle machinisten zo gaan kijken als het meisje op de foto. Die kijkt een beetje eng, terwijl ze zo'n leuke (spoor)baan heeft! ;-)

Ad zei

Weer op het goede spoor Frank. In de dieren tuin eindigen met een trein, mooi toch?

FRANK103 zei

@ad: het eindigen van het bericht met een trein is zo indrukwekkend dat niemand zich af vraagt hoe de lunch er uit zag. En die was uitstekend, kan ik je vertellen!