woensdag 12 augustus 2015

Keulen deel 3


Door allerlei omstandigheden loop ik inmiddels

(Bouwserie 120)


erg achter met foto's en slaapverwekkende verhalen.

(Druk verkeer over de Hohenzollernbrug)


Een belangrijk deel van die omstandigheden wordt trouwens veroorzaakt door de vakantieperiode,

(twee 111 met dubbeldekstreinen)


waardoor mijn computer door lieden bezet wordt gehouden



die gedurende de schoolweken bijtijds naar bed gaan.

(146 met dubbeldekstrein voor Dom)


Vanavond is het hier bijvoorbeeld pas om 23.30 rustig,

(Treinstel voor Dom)


nadat ik met veel moeite de laatste,

(Thalys)


Wesley, naar zijn bed heb gestuurd.

(ICE)


Zijn dag begon om 05.45, ging vervolgens

(ICE 3)


met een omweg naar de Jumbo om daar de dag te werken,

(Moderne stuurstand in ICE kleuren)


en ging na het eten languit op de bank met de telefoon in de hand.

(dubbeldekstrein stuurstand)


Met de bedoeling om, zodra ik naar mijn bed vertrokken was,

(Korte trein met 143)


zich achter de playstation te installeren tot morgenochtend vroeg.

(Oude stuurstandswagon)


Helaas is zijn humeur door het vele slaapgebrek behoorlijk aangetast,

(reclamelok)


waardoor hij ook niet echt gemakkelijk naar bed te bewegen was.



Goed, dan is het nu rustig,



tijd om de laatste treinenfoto's van Keulen op het blog te plaatsen.



In een overbodig derde deel.

(bouwserie 146, Hohenzollernbrug en Dom)


Hachelijk?

7 opmerkingen:

gerdaYD zei

Tja, dat heb je met kinderen die nog thuis zijn hé, vader moet van het internet wijken als het vakantie is. Gelukkig hebben vaders heel veel geduld en wachten netjes tot de laatste naar bed is gegaan. Zoals jij ook deed, en gelukkig maar, zo kon je ons van deze alles behalve overbodige mooie serie laten genieten!

FRANK103 zei

@ Gerda: ieder een eigen pc, dat wordt gewoon een noodzaak! Kinderen die luisteren en tijdig naar bed gaan is ook fijn, nu ik er over na denk. Heel fijn! Hachelijk?

Kees zei

Hoi Frank, fraaie foto's weer van de vele treinen die Keulen passeren, enn 'n mooi levens verhaal. ha ha.
Groet kees

Albert y Mara zei

Weer een prima reportage Frank met afwisselende foto's. De meeste treinstellen ken ik niet want de DB hou ik niet meer bij. Jaren 70 en 80 wist ik alle treinstellen, locomotieven uit m'n hoofd met typenummer. Dat is voorbij *WINK*.
Met spoorse groeten Albert

Sjoerd zei

Een super station om foto's te maken. Dat kan ook niet missen met zo'n achtergrond.

MarcStouten zei

Paar treintjes minder en je hebt een hele mooi laptop of PC😂😂😂

FRANK103 zei

@kees: er gaat niks boven een station en een bijbehorend waargebeurd verhaal!

@albert: al die treinstellen lijken op elkaar, daarom heeft men er een redelijk eenvoudig leesbaar nummer (heel groot dus) op gezet, zodat je met behulp van wikipedia kunt achterhalen wat voor treinstel het precies is. Hachelijk toch!

@sjoerd: ik had een uur de tijd om foto's te maken, maar ik had er wel langer rond willen lopen!

@marc: kans is groter dat ik het weblog opdoek, om eerlijk te zijn!