vrijdag 13 mei 2016

Reclametrams in mei


Iedere dag, tussen 12.00 en 12/30, hebben we

(G-star raw tram)


tijdens de lunchwandeling maar oog voor 1 ding.



Reclametrams.

(Dice tram)


En die rijden gelukkig met grote regelmaat op lijn 12.



Maar, er is altijd een maar,



of de camera van het merk Samsung werkt niet mee,

(Hyundai tram)


of er rijden fietsers of auto's storend in beeld.



Of de tram rijdt net weg als ik eraan kom lopen.



De Johan Cruijff tram hebben we diverse malen zien rijden,



maar een foto is niet gelukt.

(Clinique tram)


Ook andere weblogwaardige trams



lukt het niet op de foto te zetten.

(Robijn tram)


Maar er blijven er genoeg over die wel zijn gelukt.



Of zijn dat er zelfs teveel?



Hachelijk, dat is het!

10 opmerkingen:

MarcStouten zei

Een PSV tram zou niet misstaan? Of is dat te hachelijk?

gerdaYD zei

Je kan van reclame op trams houden of juist niet, maar je moet toegeven dat ze het straatbeeld opvrolijken met al die heerlijke kleurtjes. En jij hebt er weer een mooie reportage van gemaakt! Fijn weekend Frank...

Kees zei

Hoi Frank, Een tram met de originele kleur zou toch ook niet misstaan in deze reportage. Prachtige serie is het weer geworden.
Groet Kees.

Ad zei

Ik vind gewoon't mooie reklame trams! Ja zo'n PSV tram in Amsterdam, da's olie op 't vuur gooien; die ontspoort geheid...

FRANK103 zei

@marc: als er maar betaald wordt kan je gerust in Amsterdam een PSV tram rond laten rijden, lijkt me. Kan me alleen niet voorstellen dat iemand dat wil. Kan me sowieso niet voorstellen dat iemand naar PSV wil kijken, maar dat terzijde...

@gerda: voor een kleurig stadsbeeld zorgen ze zeker!

@kees: dat zeggen mijn collega's ook iedere dag. Over 100 jaar zijn foto's van standaard trams zeldzamer dan die van reclametrams. Hachelijk?

@ad: geen weldenkend mens die een PSV tram wil zien rijden, zelfs in Eindhoven rijdt zoiets niet rond! Binnenkort stops Philips met sponsoring van de plaatselijke voetbalclub, wordt het dan ESV (Eindhoven Sport Vereniging)?

Renesmurf zei

Ik zat in Amsterdam op te letten of ik de Johan tram tegen zou komen, maar nee, niet gespot.

Sjoerd zei

Heerlijk al die mooie trams. Hier rijden ze helaas niet meer...

FRANK103 zei

@rene: zo nu en dan staat op de Facebook pagina van 'op de rails' waar de reclametrams rijden. Maar daar heb jij nu niks meer aan.

@sjoerd: jammer! Jij had er vast schitterende foto's van gemaakt.

Suske. zei

Hier rijden geen trams rond, dus ik kan er ook geen spotten.
Wel veel roze op je foto's. Heikel ?

FRANK103 zei

@franky: ja. Maar dat komt omdat 2 trams producten voor vrouwen promoten, een wasmiddel en nog zoiets. Heel heikel!