zondag 30 april 2017

Souterrain 7: de eerste race


In slechts 3 weken tijd heeft Marc het circuit Souterrain 6 afgebroken en het circuit Souterrain 7 gebouwd.

(Hieronder: poes vond het doosje dat Martin had meegebracht erg smakelijk ruiken!)


Of dat een record is weet ik niet, maar dat ik het hem niet nadoe weet ik wel zeker!



Dus zaten we vrijdagavond om 20.00 aan de oranje tompouce die Martin meegenomen had om de eerste race op het nieuwe circuit te vieren.

(Poes dacht dat vieren op het aantal aanwezigen sloeg, met Marc, Martin en Frank maakt poes nummer 4. Dat had poes fout gedacht!)


Zoals te verwachten zijn er dan altijd nog wel wat kinderziektes,



zo heeft Marc op het laatste moment toch de tijdswaarneming weer aangepast en een lichtbrug geplaatst,



en moest het asfalt toch nog een keer grondig gereinigd worden met ammoniak.



Daarna gingen de rondetijden snel omlaag,



en al vlot werden er rondjes onder de 7,0 seconden gereden.

(Marc jaagt geconcentreerd zijn Porsche met sjoemelsoftware en Belgisch veldrijdersmotortje over het circuit...)



Het circuit is veel gladder en vlakker dan het vorige circuit, de beroemde zigzag ligt beter in het licht waardoor deze beter te zien is en er dus sneller gereden kan worden,



alleen het beeld van Maria staat op een hachelijke plaats.



De rode baan gaat er links langs, de gele en blauwe baan rechts.

(De nieuwe scenery is deskundig getest, of is er sprake van kattenkwaad? Hier ligt het boompje van Martin.....)


De gele en blauwe baan lopen er ook naar elkaar toe,



waardoor spectaculaire botsingen mogelijk zijn!

(Martin rijdt uitermate relaxed zeer snelle rondes met de NSR Ford GT40)


Zeer tevreden over deze eerste race liepen we rond 0.30 weer de trap op,



er moeten nog enkele (500) toeschouwers op de baan geplakt worden,



maar het is al weer een erg fraai circuit!



Hachelijk?

13 opmerkingen:

Unknown zei

Ziet er prima uit en mooi verslag!

MarcStouten zei

Het was een mooie testavond Ik kan weer verder bouwen aan de scenery!!

FRANK103 zei

@Jeroen: Marc heeft weer een erg fraai circuit gebouwd, dan is het niet moeilijk om mooie foto's te maken!

@Marc: zeker! Die 500 toeschouwers heb jij toch in een uurtje op de baan staan?

Ad zei

Het is zeker een mooi circuit geworden. Heb je trouwens deze keer zonder sjoemelsoftware gereden?

MarcStouten zei

500 lijmen kost je een dag! Ik denk dat ik voor minder ga op deze baan. Staat bij deze baan beter om met minder volk te gaan bemensen

Suske. zei

Zo'n circuit zal inderdaad niet voor de poes zijn.

Renesmurf zei

Leuk hoor, die poes! De rest ook wel, maar de poes is het mooist!

Mirjam Kakelbont zei

Hahaha, dat beeld van Maria (-:
Heel leuk, de races, maar ik werd enorm afgeleid door de oranje tompoucen en de paprikachips.
Lieve groet.

FRANK103 zei

@Ad: zeker is het een fraai circuit! Over sjoemelsoftware laat ik me niet uit, maar ik rijd vaak met een van de Chevrolet Corvette afgeleide Mosler, en niet met een Volkswagen.

@Marc: in de beperking herken je de meester! Met 475 zet het er ook al vol uit!

@Francky: het beest was op zoek naar een rustig plekje met wat kattengrit om daar alle hoop te laten varen. Dat vonden we geen goed idee!

@René: zo'n kattenbeest geeft een bericht een zekere diepgang die het verheft boven berichten zonder zo'n diertje, een effect dat ik ook probeer te bereiken door het plaatsen van smakelijke en veelal uitermate gezonde voedselfoto's. Hachelijk?

FRANK103 zei

@Mirjam: ik begrijp dat, heb er een beeld bij! Die oranje tompouces en paprika chips moesten op de foto, gewoon om dit weblog het gewenste niveau te geven. Dat is volgens mij wel gelukt!

Sjoerd zei

Ik zie dat er nog tijden voor verbetering vatbaar zijn, of ligt het aan de auto...

Kees zei

Hoi Frank, mooie baan, wat 'n versperringen, zal veel race tijd gekost hebben.
Leuk, poes was weer van de partij.
Groet Kees.

FRANK103 zei

@sjoerd: doorgaan ligt het aan de scheidsrechter, in dit geval moet het een andere factor zijn. Wind tegen?

@Kees: de aanwezigheid van de poes werd niet gewaardeerd. Uiteraard waren we vooral bang het beestje pijn te doen als een raceauto haar tegen de poten zou rijden.