zaterdag 22 juli 2017

De spoorbaan van Erik01


Via het 3-railforum leg je gemakkelijk contact



met gelijkgezinde hobbyisten, zoals bijvoorbeeld Erik01.



Ik moest vanmiddag Wes (wil hier niet genoemd worden) afzetten bij een scouting terrein



en zou daarbij langs het huis van Erik komen, een goede aanleiding om hem een mailtje te sturen en af te spreken.



Gelukkig vond Erik dat ook een goed idee en zo stond ik vanmiddag op de afgesproken tijd voor de deur.



Na een kop koffie zijn we de spoorbaan gaan bekijken.



Ik had een gastlok mee en Erik had diverse fraaie Zwitserse locomotieven op de baan gezet.



De kenner herkent vast een Roco motorwagen, een Marklin Re 4/4 1 en de erg fraaie Roco Ae 6/8.



Die laatste staat hier ook op het wensenlijstje, uitstekende rijeigenschappen en voor zo'n bijzonder model niet overdreven duur.



Maar wel moeilijk te vinden!



Na nog een eenvoudige doch voedzame versnapering was de middag weer voorbij en was het tijd om huiswaarts te gaan.



Erik bedankt voor de gezellige middag!



Hachelijk?

10 opmerkingen:

Renesmurf zei

Ja, zo zie je nog eens wat, en kan je ook eens wat laten zien weer!

Erik01 zei

Frank,
Het was weer een geslaagd bezoek.
De tijd vloog voorbij.
Je heb de loc's mooi op de foto's gezet..
Zou ik ze in niet gecomprimeerde vorm per mail mogen hebben ?

Groet, Erik

Sjoerd zei

Zo zie je ook eens hoe een ander dat heeft opgebouwd en kun je met frisse ideeën weer naar huis.

FRANK103 zei

@Rene: het was vooral gezellig, de leuke foto's en het blogbericht zijn bijzaak, maar ik vind het wel leuk om iets over zo'n bezoek te kunnen vertellen en foto's te laten zien!

@Erik: het was zeker gezellig, en de tijd vloog inderdaad om! De foto's zal ik naar je mailen.

@Sjoerd: dat is inderdaad een van de doelen van zo'n bezoek. Ook ben ik sinds het vorige bezoek aan Erik erg enthousiast over de Roco Ae 6/8, ik heb alleen nog geen betaalbaar exemplaar gezien, maar die zou hier op zolder zeker niet misstaan!

Ad zei

Bij een ander in de modelspoorkeuken kijken is heel leuk en inspirerend. Heb hier in de buurt ook een paar adresjes.

Marco Luijken zei

Hoi Frank,
Leuk dat je op die manier telkens weer nieuwe mensen ontmoet met dezelfde hobby. Ook weer prachtige foto's van deze baan.
Uiteraard mag het worstenbroodje niet ontbreken, ook dat moet je bij houden.

Groeten, Marco

Suske. zei

Altijd leuk om je hobby met anderen te delen.

FRANK103 zei

@Ad: het is ontspanning! Een gezamelijke verbroederd op een of andere manier, jammer dat ze in het Midden Oosten niet wat merr met treintjes spelen... ;-)

@Marco: in eerste instantie had ik het worstenbroodje afgeslagen, in verband met het weblog drong Erik toch aan op het consumeren van zo'n gezonde lekkernij...

@suske: delen of lastig vallen, daar wisselt de mening over...

Kees zei

Hoi Frank, ja weer eens een ouderwetse blog over treinen. Mooie baan, mooie treinen.
Groet Kees.

FRANK103 zei

@kees: ik ben ook tevreden over dit blogbericht, het laat goed zien dat het een erg geslaagd bezoek was!