zondag 13 augustus 2017

Naar Hoenderdaell

Mijn schoonzus Jacqueline, die hier niet genoemd wil worden, heeft een Nikon camera gekocht



en na een Nikon cursus voor beginners in dierentuin Amersfoort was het nu tijd voor een dagje Hoenderdaell.



Hoewel grut en (schoon)moeder bij herhaling lieten weten graag mee te willen om zo'n foto-event mee te beleven was het antwoord nee, ze mochten niet mee.



Jacqueline mocht de Nikon 70-300 lens op de camera om de betere close-up



en portretfoto's te maken, ik had alleen de standaardlens (18-105) op het toestel.



Op de foto's met de standaardlens is helaas steeds het hek te zien,



tenzij er natuurlijk geen hek was.



Bij 1 hok hebben we even de lenzen omgewisseld



zodat ik hier het verschil kan laten zien.



Bij de vogelshow waren met de standaardlens ook redelijke foto's te maken,



hoewel ik direct kan vertellen dat Jacqueline daarbij met de telelens



ook schitterende plaatjes had geschoten!



En zo kwam aan een heerlijke rustige dag dierentuin



eigenlijk veel te snel weer een einde.



Het was erg gezellig Jacqueline,



gaan we vaker doen!



Hachelijk?

9 opmerkingen:

Sjoerd zei

Die foto's zien er helemaal niet verkeerd uit.

Suske. zei

Mooie foto's hoor !

FRANK103 zei

@Sjoerd: bedankt!

@Francky: bedankt!

Ad zei

Mooie foto's; geen fotoverslag van de eenvoudige-, doch voedzame maaltijd?

FRANK103 zei

@Ad: er is 1 foto van de lunch, die heb ik uit dieettechnische overwegingen naar de digitale prullenbak verplaatst....

Kees zei

Hoi Frank, Het is een hele mooie serie geworden Frank, dat moet je inderdaad vaker doen.
Groet Kees.

FRANK103 zei

@Kees: gaan we doen, maar ik houd mijn telelens dan wel meer op mijn camera, want daarmee kan je helemaal geweldige foto's maken!

Marco Luijken zei

Hoi Frank,
Kijk dat zijn foto's!! Geweldig hoe je al die dieren hebt gefotografeerd. Leuk om te lezen en uiteraard te zien dat je tussendoor van lens hebt gewisseld voor het beste resultaat.
Die opname met die oehoe is echt super!!

Groeten, Marco

FRANK103 zei

@Marco: bedankt! En dan heeft Jacqueline nog wel mooiere close up foto's gemaakt, moet ik eerlijk zeggen! Helaas kan ik die hier niet plaatsen.