zondag 17 september 2017

Naar de AMG meeting


Mijn zwager Marco, die hier trouwens graag genoemd wil worden



voor het geval jullie op zoek zijn naar één of meerdere automobielen van het merk Mercedes Benz,



een exclusief of een standaard model, Marco levert hem wel!,



moest zaterdag voor zijn werk naar een AMG meeting, om daar een nieuwe AMG te showen aan de potentiële klanten.



Dus had Marco een dagje een dure C43 AMG mee, een eersteklas scheurijzer, maar dan wel als wolf in schaapskleren.



Verstopt in een saaie zwarte stationwagen zitten 370 paarden,



die komen uit een 3.0 V6 motor, die de auto een acceleratie geven



van 4,4 seconden naar de 100 en een top van 250.



Het benzineverbruik viel best mee voor de prestaties die de auto levert,



1 op 8 is voor de koper van zo'n dure bolide vast geen groot probleem.



De AMG meeting viel eigenlijk tegen,



door de regen kwamen er geen andere AMG's opdagen.



Wel een aantal andere liefhebbers van sportieve auto's.



De meeting werd gehouden in een opslag voor dure sportauto's,



die hier te zien zijn op de foto's.



Nadat we die hadden bekeken was het tijd om huiswaarts te gaan.



Uiteraard heb ik voor de liefhebbers een filmpje gemaakt.


Hachelijk?

11 opmerkingen:

Sjoerd zei

Ach, als je maar lol hebt toch...

Renesmurf zei

Ja, ik vind er niet zoveel aan, eentje is wel genoeg, maar jij zal ze allemaal wel leuk vinden.

FRANK103 zei

@sjoerd: het was een leuk uitje, vond ik. Een stukje rijden met een kostbaar scheurijzer, daarvoor ga ik graag vroeg mijn bed uit!

@René: na al die dure auto's bekeken te hebben en rond gereden te hebben met de dure Mercedes van Marco was ik toch weer erg blij In mijn auto te stappen. Dat is een onopvallende auto, geen snelle motor, maar rustig op cruise control rijden met een goede cd in de speler. Dat vind ik ook leuk.

Ad zei

Toch, al dat moois wordt een mens bijna te veel. De eigen auto zet je weer met beide benen op de bodemplaat... Mooi als je uiteindelijk toch weer tevreden bent met wat je hebt. Maar genieten van schoonheid mag natuurlijk altijd.

FRANK103 zei

@Ad: als ik een mooie prijs bij de staatsloterij zou winnen dan maakt zo'n Mercedes een grote kans, wat een geweldige auto! Tot die tijd ben ik heel blij met mijn huidige auto, die veel vriendelijker voor de bankrekening is. Maar dromen mag natuurlijk altijd!

Marco Luijken zei

Hoi Frank,
Dit is echt gaaf. Geweldig al deze bolides. Toch een beetje het speelgoed voor volwassenen. Die wagen op foto 6 valt helemaal in mijn smaak..haha...!!
Leuk filmpje ook!!

Fijn weekend,
Marco

FRANK103 zei

@Marco: dat is de Huracan, erg fraai! Alleen kost zo'n bolide meer dan 250.000 euro, dat is toch een boel geld. Een staatslot kopen klinkt dan heel verstandig!

Mirjam Kakelbont zei

Wow! Wat een gave auto! En dan heb ik het over de AMG. Die nieuwerwetse dingen met strak uiterlijk zijn niet aan mij besteed. Monsters om te zien, vind ik.
Lieve groet

Kees zei

Ha Frank, wat 'n serie joh, geweldig al deze modellen. Dure liefhebberij, dat wel.
Groetjes Kees.

FRANK103 zei

@Mirjam: die AMG is een wolf in schaapskleren, ziet er uit als een suffe familieauto, maar is retesnel. Dat is erg leuk om mee te rijden, maar ik werd er wel wat nerveus van, ik houd er ook van om 100 op de rechterbaan op cruise control te rijden met een leuk muziekje aan.

FRANK103 zei

@Kees: ik kom niet verder dan wat foto's van dure auto's en schaalmodellen van dure auto's, helaas!