maandag 4 mei 2009

Treinen op vakantie

Foto's van treinen in de USA heb ik jullie toegezegd. (Hieronder: Grand Canyon station 1992)Gemaakt tijdens vakanties begin jaren 90. (Hieronder: stoomtrein 29 van de Grand Canyon Rail Road 1992)Bij het bekijken van de gescande foto's op de harde schijf van mijn PC moet ik constateren dat de kwaliteit van de scans niet geweldig is. Ook heb ik wel 10 foto's van de stoomtrein naar de Grand Canyon, gescand zijn er 3. (Hieronder: El Paso Power Plant 1993)Afhankelijk van de reacties bij dit bericht ga ik misschien een avondje foto's scannen. (Hieronder: Union Pacific New Orleans Power Plant)Meeste foto's zijn uit 1993, toen we de Route 66 hebben gereden.De preciese types van de door mij gefotografeerde loks weet ik ook niet. (Hieronder: Santa Fe met een double stoch containertrein in Dagett, Arizona, 1993)Of het een SD40, SD 45 of GP 40 is, ik weet het niet!De meest bijzondere foto's zijn die van de X2000 in Washington station. Die heeft in 1993 een paar maanden proefgereden tussen Washington en New York, net als een TGV en een ICE. Boeiend?

8 opmerkingen:

  1. Heer Frank-103,
    U neemt ons mee op een nostalgische reis doorheen het spoorwegverleden van de Verenigde Straten. En denkt U nog vaak terug aan 1993 en aan de tijd toen U nog 16 jaar jonger was? Ik ook. Het liefste ga ik trouwens nog verder terug in de tijd. De tijd toen ik pas mijn vrouw en echtgenote had leren kennen en toen het bedrijven van de liefde nog een volle dagtaak was, U kent dat wel.
    Zeg, Heer Frank, die ouwe stoomlocs, dat waren toch mooie en taaie bakbeesten, niet? Hoe lang gingen die dingen eigenlijk mee? Ik ben geboren in 1954 en ik zie voor mijn geestesoog nog zo'n stoomlocomotief passeren aan het eind van onze straat. Wij woonden in de buurt van een spoor. Hoe hij er precies uitzag, dat weet ik eigenlijk niet meer, maar hij reed wél richting Brugge en niet van Brugge weg, dat herinner ik mij vreemd genoeg nog wel.
    Ik was eigenlijk voorbestemd om treinbestuurder te worden. Het is anders gelopen. Ik ben trouwens eens meegeweest in de stuurcabine met mijn papa. Ik vraag mij af hoe mijn leven er zou uitgezien hebben achter het stuur van een trein.
    Klik trouwens hierna: http://drs.punt.nl/index.php?r=1&id=415242
    Nostalgie, nostalgie, alles is nostalgie.
    Met vriendelijke groeten,
    Uw Drs.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Brillie: het komt in bepaalde delen van de USA gewoon uit de grond lopen!

    @Steffer: ik begrijp dat je meer delen wilt?

    @Drs: een stoomtrein stamt uit de tijd dat we nog niet goed konden berekenen hoe sterk iets gemaakt moest worden voor een vooraf gewenste levensduur, dwz men maakte het zo sterk mogelijk! Denkt u ook aan kastelen en bruggen uit het verleden, niet kapot te krijgen! Als men dan ook nog een beetje historisch besef heeft en het oude stoommateriaal goed onderhoud kan het heel lang meegaan, tot meer dan 100 jaar!
    Hoewel een baan als treinmachinist heel leuk lijkt gaat het stipt op tijd iedere dag dezelfde trajecten rijden vast snel vervelen. Nee, dan zijn er leukere banen te bedenken! Zoals belastingambtenaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die Santa Fe is echt super. Stoere bak hoor!

    En dat station is geweldig om na te maken!

    Heb je trouwens op mijn site het rangeeremplacement gezien?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou Frank aan de studie. Wij willen natuurlijk wel weten wat welke lokomotief is. Uiteraard met extra foto's zodat ook wij kunnen zien waarom het lokomotief A, B of C is.

    BeantwoordenVerwijderen