donderdag 24 december 2009

Blogkoppen

De boodschappen zijn binnen, de verwarming staat op 21, al bijna een hele week wordt gewaarschuwd om niet buitenshuis te gaan met auto of trein, de top 2000 is op de radio, het is dus tijd voor de overpeinzingen! (Hieronder: kop maart 2008) Ja, daar was ik dus heel snel mee klaar, dan heb je tijd over voor nuttige zaken, zoals jullie te laten zien welke koppen hier op dit blog te zien waren. Hoewel ik sterk het gevoel heb dat ze niet compleet zijn, maar ik weet ook niet meer precies sinds wanneer ik een foto als kop op het blog kon laten zien. (hieronder 2 januari 2009) Ook bewaar ik lang niet alle 'bewerkte' foto's, wie zit daar immers later nog op te wachten? Voor het afschuwelijke Frank103 weblog heb ik diverse koppen geproduceerd, maar ook voor het racewagenparkblog en het lokomotievenpark. En voor het Fuitjesblog dat ik al binnen een maand weer naar de eeuwige digitale jachtvvelden heb gestuurd. Voor de bezoekers van dit blog, maar ook voor mezelf, vind ik het leuk de blogkoppen toch nog een keer te laten zien. Een groot deel van de foto's zijn het gevolg van een uitje, zoals bovenstaande foto (Hoorn in Stoom, Hemelvaartsdag mei 2009). Een paar koppen hebben maar een paar dagen, of zelfs maar één dag op het blog gestaan. Zoals die van de 'geheime dagboeken". Te flauw (als dat bij dit blog mogelijk is) en dus vervangen door onderstaand neutraler exemplaar.
De Bakker Joop Porsche moest natuurlijk ook als kop dit blog sieren, eind juni 2009. De formule 1 bolides op het circuit van Huug, die hier trouwens niet genoemd wil worden.En de Dikke Leo Ferrari na de classic races in Cruquius. Tuurlijk zijn er altijd een paar vakantiefoto's geschikt om te dienen als blogkop, beiden uit juli 2009
En hetzelfde kasteel Castelnaud nog een keer op nummer 2.
Niet helemaal toevallig zijn er ook meerdere treinenblogkoppen te zien geweest, ook vaak naar aanleiding van een uitje. Hiervoor, in mei, stond al Hoorn in Stoom, maar in juni zijn we naar Bochum geweest met het 3rail forum. En in september met de neven naar Göppingen. Op weg naar de neven te B. is de spoorwegovergang ook een kleurig geheel.En dan was er afgelopen week het advies van de Nederlandse Spoorwegen om NIET met de trein te reizen. Ook regelmatig te zien op dit blog: etenswaren. Een kop mag dan ook niet ontbreken! Meerdere koppen zelfs! Bibbel heeft het nog niet tot weblogkop geschopt, de aapjes van Ouwehands in Rhenen wel! En de tijgers van Belly Wien! Zelfs meeuwen aan het eind van onze straat hebben het al gehaald tot blogkop! En laat ik de draak van de Efteling niet vergeten!
De laatste categorie wordt natuurlijk gevormd door de 'overige plaatjes'.

Van de Vaas
Met Bert naar de Bruynzeelfabrieken in Zaandam.
Wesley, de col en de smink van zijn optreden als Zwarte Piet maakt dit een geweldige weblogkop.
En dan, rond de kerst, kan ik niet anders dan een paar 'kerstkoppen' te produceren.
En de laatste van 2009? Hachelijk!

7 opmerkingen:

Renesmurf zei

Je bent er wel flink mee bezig.
Ik niet zo, ik geef meer om inhoud, en vind innerlijk altijd nog belangrijker dan uiterlijk.

Renesmurf zei

maar ze zijn leuk hoor.

Steffer zei

Een post van postkoppen...dat daar nog een blog mee gevuld wordt...dit is wel extreem hachelijk, om in je eigen woorden te blijven....

Sjoerd zei

Mijn webkoppen roteren automatisch, dat heeft ook zo zijn voordelen. Maar je hebt goed je best gedaan moet ik zeggen.

www.brillie.nl zei

Verwarming op 21? SCHANDE !!! Dat kan ook op 18 staan.

Anoniem zei

Heerlijk hoor die verwarming op 21.
Global warming begint lekker thuis.
Ik vind de treinen blogkoppen toch wel het mooist.
Blogkoppen, komt die in de lijst van nieuwe woorden in 2010?

Prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar.

FRANK103 zei

@René: als bloggen een hobby is vind ik het klooien met foto's daarbij het leukste. En door mijn werkgever dien ik me ook te onthouden van inhoud!

@Stef: het zijn blogkoppen, ze zijn gekoppeld aan de opmaak van het blog en niet aan de posts. Maar eigenlijk hoef ik dat jou als deskundige, niet te vertellen

@Me: maar in de beschikbare plaatjse verander je toch ook regelmatig iets? Gezien de matige snelheid van dit blog ga ik ook het gebruik van photobucket weer afbouwen.

@Brillie: dat kan inderdaad, maar 16 kan ook of 23. En die extra dikke trui kost ook een boel geld, in aanschaf en wassen.

@Lokkie: als ik nu naar buiten kijk doen we te weinig aan global warming!
Fijne feestdagen allemaal!