woensdag 28 april 2010

Dinsdagavondtreinen bij Erik

Gisteravond hadden we afgesproken bij Erik. Bij Ries en bij mij liggen er niet veel modelspoorklusjes die we op een dinsdagavond kunnen aanpakken, en bij Erik is er genoeg te doen! Ries, die hier trouwens niet genoemd wil worden, viel het op dat ik de laatste tijd veel personen die hier (mogelijk) niet afgebeeld willen worden, verbouw tot blauwe smurf. En balkjes vindt hij ook niets, dus vandaar onderstaande Ries oplossing tegen foto's voor dit blog. En ja, het eet zo heel lastig koek (die bakker Joop op de verpakking hierboven kijkt zo zuinig / vies, dat we de koek hebben overgeslagen!) en drinkt heel rottig koffie, met die hand voor je gezicht! Degene die dit blog regelmatig bezoekt roept waarschijnlijk direct: nog 7 blokken te gaan voor de bezetmelding van de binnenste onderste baan! En die hebben we gisteravond aangesloten! Het was heel gezellig onder de spoortafel, en neef Ries had mijn Panasonic gepakt om daar smaakvolle smurfige plaatjes van te maken! Het testrijden was minder succesvol, natuurlijk vloog er een zekering uit (twee 103'en met een zware sleep trekken teveel stroom). De nieuwere 103 was ook al snel een antislipband kwijt bij een acceleratietest, en natuurlijk lukte het de 103 te ontsporen op een in rechtuitstand liggende wissel. Gelukkig is het hersporen op de zolder geen langdurige kwestie!Op topsnelheid lagen plotseling ook 3 rijtuigen naast de baan. Goed, volgende keer moeten de wissels in de onderbaan aangesloten worden, en daarna zijn er nog meer klusjes: de bezetmelding in de bovenbaan, in het ICE-paradetraject, wissels in deze trajecten, en natuurlijk moeten de bezetmeldingen ook nog aangesloten worden op electronische componenten (S88) die de computer moeten gaan informeren. De nieuwe 41 is trouwens ook een opknapper! Hachelijk?

3 opmerkingen:

Renesmurf zei

Dat vergt een hoop onderhoud, net als bij het echte spoor.

Steffer zei

Wat me ook opvalt, je gebruikt een heleboel moeilijk woorden...

Sjoerd zei

Ik ben benieuwd wanneer de baan wordt geprivatiseerd en ik connexion en veolia treinstellen ga ontdekken.