zaterdag 1 mei 2010

Koninginnedag 2010


Wellicht hebben jullie het niet gemerkt, maar het was vandaag koninginnedag. Feitelijk de verjaardag van ex-koningin Juliana. Logisch toch! Dat vandaag de vuilnismannen staakten is ook niet vreemd, nog nooit zoveel rommel aan de kant van de weg zien liggen. En dan vroeg men (raar verklede lieden die erbij zaten op een kleedje) daar nog geld voor ook. Ja, dan is een salarisverhoging voor de vuilnisman plots niet meer zo vreemd, vroeger moest de burger betalen voor het ophalen van zijn rommel! Tussen de rommel en alle vrolijk geklede mensen zag ik nog een fiets die wellicht iets is voor de heroica 2011 (Gerard!!). En er was muziek. Bandjes met lawaaiige muziek. Meisjes met instrumenten (ja, dan voldoet lawaai niet meer, de oren verdragen zoiets niet lang!). En er waren bergen met ouderwetse, zeg maar prehistorische, langspeelplaten. Die overigens niet vlot liepen! (33 toeren, maar dat terzijde) Gelukkig is er ook een happy end! Penibel?

6 opmerkingen:

Suske. zei

hier kon ik er niets van merken gezien ik in B woon, maar dat oranje kan ik wel missen. Doet pijn aan mijn ogen.

Unknown zei

Totaal aan mij voorbij gegaan. Maar wel patty Brard in de slijm gezien. Dat weer wel.

Sjoerd zei

Ik heb er helemaal niets van meegekregen en besefte pas dat het Koninginnedag was toen laat het vuurwerk begon.

Renesmurf zei

Het was na de middag best aangenaam, toen het niet meer regende.
Maar ja, elke druppel is verpestend, temeer daar het al vier weken droog was.

Anoniem zei

gene pitney... wonderlijk dat dat niet verkocht :-)

Jacko zei

Wanneer mocht dat meisje naar huis? Toen dat kistje was doorgezaagd?