zaterdag 29 april 2006

Over zaken

Het is vandaag koninginnedag. Een vorige, inmiddels overleden, koningin was jarig op 30 april en dus is dit jaar koninginnedag op 29 april. De huidige koningin, ik kan even niet op haar naam komen, is NIET jarig op 30 of 29 april en haar zoon, toekomstig koning, ook niet. Degene die dit (koninginnedaggedoe) bedacht heeft zal waarschijnlijk probleemloos het gemiddelde niveau van dit weblog nog verder omlaag krijgen waardoor het aantal bezoekers vermoedelijk nog meer toeneemt. Nog meer? Moet ik dan nog vaker mijn eigen weblog bezoeken of worden anderen (derden) bedoeld? In het NRC handelsblad stond gisteren een artikel over het aantal weblogs in Nederland en hoeveel bezoekers een gemiddeld weblog trekt. Voor de liefhebbers van getallen: er zijn ongeveer 600.000 webloggen, en de onderwerpen waar mensen over schrijven variëren van fietsen tot homoseksualiteit (blauwe mannetjes!), van voetbal tot koninklijk huis. Ook veel blogs hebben het karakter van een dagboek met berichten over het dagelijks leven en privé foto's. Ik denk dat het Frank103 weblog inderdaad al deze onderwerpen behandeld, de twijfelaar moet alle berichten van afgelopen week maar eens nalezen (een hele opgave, dat geef ik direct toe). Maar goed: 600.000 weblogs waarvan 300.000 bij web-log (onderdeel van Ilse, Blogger is een onderdeel van Google), bij web-log leidt dat tot 100 miljoen pageviews per maand, dat geeft gemiddeld 10,96 pageviews per weblog per dag! De regelmatige bezoeker hier leidt tot 50 pageviews per dag op dit weblog (statistieken van deze week), een weblog als racebaanweblogdinges zal een 10 tot 100-voud aan bezoekers trekken. Waar gaat dit bericht dan over? Voor het eerst heeft men (Madelon103 en Lisanne) besloten op koninginnedag rommel te gaan verkopen in plaats van kopen. Gezien de weersvoorspelling, uitslapen, ontbijten etc. stonden we pas om 10.00 op de rommelmarkt, eh, koninginnemarkt te K. De verkopen gingen eerst goed en om 13.00 was de meeste handel verkocht of onverkoopbaar gebleken. De foto's geven een beeld van de handel te K., en toevallige onbekende voorbijgangers (het lijkt wel Steef van MTRC Zaandam) zijn uiteraard ongevraagd op de foto gezet. (NB degenen die mij kennen weten natuurlijk direct dat ik de luitjes heb afgezet om vervolgens met Elise en Wesley bij opa en oma 103 aan de koffie met gevulde koek te gaan. Wel heb ik eerst nog wat foto's gemaakt van het kraampje en natuurlijk niet van de gevulde koek).

Geen opmerkingen: