De Ninco Ferrari 360 ging gisteravond dus om 21.00 de baan op. Oei! Al had ik de auto iets in laten lopen, het was nu toch nog een echte rammelbak. John uut Z erbij: de tandwielen stonden te strak.
Ook had hij een slotje bij zich zodat we 10 minuten later een soepeler lopende auto hadden. Bandjes schuren (de NSR banden waren te groot voor de wielkasten en zijn direct vervangen door Slot-it P4) en weer rijden. Beter.
Maar toch loopt er nog iets niet goed. De vooras! Ook daar lopen de wielen aan tegen de wielkasten. Originele velgen erop en een druppie olie op de assen en tandwielen en dan rijdt de auto eindelijk goed! Ook John pakt zijn 360 erbij en dan blijkt hij na de vorige testsessie toch zijn tandwielen aangepast te hebben.
Zat er eerst een 32-tandswiel op de achteras, nu was het een 30-tands, waardoor de auto rustiger rijdt. Bij mij zat er wel een 32-er op, waardoor de top van mijn 360 hoger lag maar 'overall' de auto's zeer aan elkaar gewaagd zijn. Eindconclusie: de 360 is een hele leuke auto! En: ombouwen met Ninco prorace was goedkoper en sneller geweest.



6 opmerkingen:
een mens moet bezig blijven en geld moet rollen, dus sneller en goedkoper hoeft niet, bovendien kan dit duurzamer zijn.
Als je de standaard voorbanden er om legt kun je die NSR voorwielen waarschijnlijk toch gebruiken. Die banden zijn wat lager. Die NSR voorbanden wil ik wel van je kopen als je er van af wilt. :)
dat tandwiel probleem had ik ook bij mijn ninco mosler (daar heb ik ook nsr onder)maar dat is nu weer op gelost. Chassis een stukje naar achteren trekken en klaar is kees (ging niet helemaal geweldig maarja, hij rijd goed).
Dat was toen je chassis scheurde, hè? ;)
Tenzij je je motor in het chassis kunt verschuiven is het verschuiven van de pignon de manier waarop je die speling hoort te regelen. Ik heb het liefste een rechte pignon met een conisch tandwiel, dat is een stuk makkelijker af te stellen.
Net als bij Man bijt hond. Gaaf.
@ReneSmurf: duurzamer is geen doel
@Brillie: ja, maar dan een ander circuit en een andere club. Voor meer man bijt hond moet je bij racebaanweblog zijn!
Een reactie posten