zondag 15 april 2007

Ernst en Bobbie: de bruid van de boswachter

Terwijl het buiten volgens de (onbetrouwbare) thermometer van de auto ongeveer 28 graden is gaan we naar de voorstelling van Ernst en Bobbie. In de schouwburg in Amstelveen. Op het plein (stadshart) speelt de plaatselijke jeugd met de eveneens plaatselijke fontein. En dan gaan we de schouwburg in want de show gaat beginnen. Om enige informatieve waarde hier te vermijden vertel ik niets over de show of dat, net als gisteren, de mensen naast me vroegen of ik wat zachter (lees: onhoorbaar) wilde zingen. Men was anders bang dat de brandweer toch even zou komen kijken (ergens ging immers het brandalarm af...). De show was dus weer geweldig, maar eenmaal thuis gekomen vond ik de foto's met de Olympus toch weer zwaar waardeloos. Natuurlijk was het licht bij de show heel slecht, nog veel minder dan bij de 3 biggetjes. Natuurlijk staan Ernst en Bobbie geen seconde stil. Natuurlijk zit Elise op m'n schoot de hele tijd heen en weer te schuiven en pakt ze steeds m'n arm (met camera) vast. Maar 0 geslaagde foto's vind ik toch heel triest. Ik heb voor jullie 3 foto's niet gedelete, maar als ik er geen weblog met geboeide bezoekers op na zou houden, waren deze 3 ook naar de eeuwige digitale jachtvelden gegaan. En de Olympus erachteraan. Misschien voelt iemand zich eens geroepen om een workshop fotograferen bij slecht licht ZONDER flitser te geven. O ja, het onderwerp beweegt. Zo'n workshop lijkt me wel iets. Ik voel me genoodzaakt ook de volgende show van Ernst en Bobbie te bezoeken. En die van K3. Voor het fotograferen natuurlijk! Wat dachten jullie dan? 'Je bent een soepkip, soep, soeperdesoep, je bent een soepkip.....'

8 opmerkingen:

John zei

Blij dat er nog mensen zijn die zich het hele weekend met cultuur bezig houden.

FRANK103 zei

Dat is snel, John. Binnen 2 minuten reageren! Denk dat dit wel een record is!!

En ja, was foutje in de planning. Eerst de kaarten van E+B besteld, al in oktober 2006. En dan in november die voor K3. Toen nog waren er maar 2 voorstellingen, een paar weken later werden dat er 7 in Antwerpen en kwam Ahoy en Scheveningen er ook bij. Maar goed: in de zon zitten is ook ongezond: kan je huidkanker van krijgen....

Anoniem zei

Heerlijk als kinderen mogen genieten.

Anoniem zei

ja, dat theatergedoe gaat gewoon door, weer of geen weer.

lang geleden dat ik dat van binnen gezien heb, het was eens verplicht van school.

sebas zei

Je bent lekker bezig he frank, eerst de biggen en nu e+b.

Anoniem zei

Ik vind karin echt een stuk leuker dan Ernst.
En Kristel echt een stuk leuker dan Bobbie.
En de rest vind ik ook gewoon een stuk leuker dan de rest.

FRANK103 zei

Ja, ook al heeft Bobbie dan in deze show een jurk aan, hij haalt het niet bij de dames van K3!

Anoniem zei

Jeetje Knarf, wat een culturele inhalatie, kunnen je kinderen het nog aan om altijd maar achter de muzikale wensen van papa aan te lopen, of ga je nu beweren dat zij je meetronen?