
En de marge wordt negatief beïnvloed door beursen (treinenbeurzen in het Euretco gebouw te Houten en SLN beursen in Utrecht / Lelystad). Of winkelketens die kortingen aanbieden. Marklin heeft een nieuw middel ingezet tegen de dalende marges: wil je Marklin verkopen dan moet je investeren in vitrines en uitstraling: je wordt een Marklin store. Je moet verkopen tegen vastgestelde prijzen. Alleen Marklin stores krijgen nog geleverd. Uitstekend idee toch?
Meneer Harlaar heeft aan de Parnassusweg te Amsterdam, schuin tegenover de Camex, een Marklin store geopend. Klinischer dan een ziekenhuis of tandarts. Mooie glazen kasten met een enkel schaalmodel. Indrukwekkende prijzen voor die schaalmodellen. Vergrijzing is een aangepraat probleem, zegt de handel. De jeugd is nog steeds geïnteresseerd in modelspoor. Geloof ik best. Maar die prijzen. Een lokje kost 300 euro. Daar heb je ook een PS2 voor met een aantal spellen. Een wagonnetje 40 euro. Wisseltje 20 euro. En dan maar afvragen waarom er zo weinig mensen komen kijken. Waarom de marge misschien wel beter is maar de afzet niet. En waarom Roco, LGB, Märklin, Lima, Jouef en meer het niet redden. Oké, Märklin draait in 2007 winst op de verkoop van vitrinekasten.
Voor de liefhebber: www.harlaar.nl
2 opmerkingen:
o wat word ik hier hebberig van
Ik krijg iederemaand geld van opbrengsten van de verkoop van beugels. Zonder dat ik er ook maar iets voor hoef te doen.
Een reactie posten