zondag 28 oktober 2007

Eurospoor 2007

Zoals ieder jaar zijn we vandaag ook weer naar Eurospoor geweest. DE treinenbeurs in Nederland. Goed, je hebt ook nog Rail en Modelspoordagen in Goes, maar Eurospoor is toch wel de grootste happening. Voor een niet onbelangrijk deel komt dit door de koopjes, meteen ook de reden dat de fabrikanten deze beurs boycotten. Dat in tegenstelling tot Rail, waar de fabrikanten wel komen maar waar geen koopjesmarkt toegestaan is. (Foto onder: meisje dat hier niet genoemd wil worden zoekt smurfen / kabouters in huisje)En dat is natuurlijk merkbaar aan de bezoekersaantallen, Rail leidt al jaren aan lage aantallen bezoekers, ondanks schuiven met lokaties en gratis toegang voor kinderen. Nu hebben ze Rail maar verplaatst naar maart. Maar de bezoekersaantallen....

Goed, naar Eurospoor dus. Al om 08.30 wintertijd stonden neef Erik, neef Richard en nichtje Suzanne (die hier vanzelfsprekend geen van allen genoemd willen worden) voor de deur. En om 09.30 lopen we dan op de beurs (in de RAI in Utrecht). Zoals iedere beurs heb ik vantevoren (te weinig) gepind. De zoektocht was naar een Electrotren 1300 voor Märklin digitaal, normale prijs zo'n 199 euro, laatste maanden aangeboden voor 149 euro, maar wat doet zo'n beurs? Wel, dat was simpel: hij was uitverkocht voor 149 euro. "Dan had u vrijdag moeten komen" wist de verkoper me te vertellen. Een andere verkoopster wist haar bodemprijs van 175 euro heel verleidelijk te laten klinken, maar ja, ik had maximaal 149 in mijn hoofd. Natuurlijk zet ik voor jullie koffie met gebak op de foto (gelooft iemand dat het niet mijn gebakje was???).
We komen Renésmurf en een aantal van zijn muzikale vrienden tegen. En natuurlijk rijden Suzanne en de vandaal een paar rondjes met een trein. Net als in de racebaanwereld zijn bepaalde schaalmodellen hot. Of in, die moet je hebben. Is het bij de racebaanmodellen nu de Slot-it Mclaren, geen zichzelf respecterend lid (zie foto hierboven) van een modelspoorvereniging kan vandaag zonder een Ram-TEE van Roco met loksound. Voor de leken: die maakt dus geluid. Motorgeluid, remmen etc. En dan is de middag al bijna om, neef Erik is blut en neef Richard is bereid om me 50 euro te lenen, want bij de stal van Kuypers uit Utrecht http://www.kuijpers-hobbyhuis.nl/ ligt de 1300 voor 139 euro. Dan ben ik ook blut (erger dan dat feitelijk dus) en gaan we naar huis. Snel de trafo pakken en de nieuwe aanwinst uitproberen. En die is geweldig! Maar daar zal ik jullie niet verder mee lastig vallen, ik loop anders het risico dat jullie de tekst hier wel boeiend gaan vinden, en dat kan natuurlijk niet!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Je vroeg of je met een telefoon kan bellen, het antwoord geef ik lekker niet!

FRANK103 zei

Flauw hoor! Telefoon waarmee je kan filmen, foto's maken, spelletjes doen, mp3 afspelen, blue tooth, dan mag ik toch wel vragen of je er ook nog mee kan bellen?

Nee, dan gaat de accu te snel leeg?

Dacht ik het niet!

Anoniem zei

Van LEGO kan je alles maken...

FRANK103 zei

Er was ook lego aanwezig op Eurospoor, met een grote spoorbaan!

Gerard van Dongen zei

Iets meer treintjes had ik wel willen zien. Het stuk appeltaart maakt dan weer een hoop goed.....