zaterdag 22 december 2007

En dan is er sneeuw!

Normaal ga ik altijd werken op mijn verjaardag. Maar vandaag zou ik met een vrije dag mijn kerstvakantie kunnen verlengen met een dag! (deze logica is onnavolgbaar!!). Om 07.00 staan er meerdere minderjarigen naast mijn bed met kadootjes. Ze zingen dat er één jarig is. Goed, kadootjes uitpakken (komen binnenkort foto's van), onder de douche(komen geen foto's van, nu niet, nooit niet!), aankleden, ontbijten en dan de sneeuw buiten bewonderen. Het is vandaag zo'n dag dat je uitstekend 'sneeuwfoto's ' kunt maken. En dat is ook best leuk, ten opzichte van werken dan. Misschien ook meer inspannend, maar wel leuk. Dus ga ik niet naar mijn werk. Hachelijk voor de collega's, maar waarschijnlijk ook wel weer zo rustig. De eerste geheugenkaart is om 10 uur vol. Sneeuw, bomen, bomen met sneeuw. Dan schop ik Bibbel naar buiten, maar ook daar krijgen jullie later foto's te zien!

Koffiemoment. Schappies doen (gebak en veel -warme- chocolademelk met slagroom inslaan). 's Middags vraagt Lisanne of ik haar naar de Zaanse Schans wil brengen, om te kunnen schaatsen. Ja, de oplettende bezoeker hier heeft al lang begrepen dat sneeuw op ijs geen ideale situatie oplevert om tot topprestaties te kunnen komen. En 10 kilometer verderop is geen sneeuwvlok gevallen.

Dus gaan ze rondjes schaatsen terwijl ik geheugenkaart 2 vol schiet. Een roodborstje (jaja, ik verwijs gemakshalve even naar de teksten van Herman Finkers over roodborstjes, of over rode borstjes). Een boer met zijn fiets op het ijs (de valpartij was net buiten bereik van de camera). Een dame vertelt dat de Zaanse Schans een fotowedstrijd heeft en dat er erg weinig inzendingen zijn.....Thuis nog meer foto's van de sneeuw schieten en dan komt toch de eerste verjaarsvisite.

3 opmerkingen:

Labradoedel zei

Mooie foto's Frank. Vooral die van het roodborstje zijn leuk. Ik heb vandaag ook weer eens het fototoestel ter hand genomen en zowaar wat plaatjes op mijn weblog geplaatst.

Anoniem zei

Mooi hoor. Maar hier lag geen druppel sneeuw op de grond. Wel iest in de bomen, maar dat was dan al. Wel mooie winterse plaatjes zo.

Anoniem zei

Helemaal vergeten om bij de Zaanse Schans te kijken...