donderdag 24 juli 2008

Vakantie 2008 in 10 slaapverwekkende delen

Deel 4: de markt in Lazise


Zoals jullie waarchijnlijk allemaal wel weten is er iedere woensdagmorgen markt in Lazise. En wie wil daar niet naar toe? De bezoekers van dit blog die ook wel eens op de site van digirelax kijken (links bij de links!) weten dat daar uitjes georganiseerd worden, bijvoorbeeld een fotografiemiddag met alleen de 50mm lens op de camera. Geen mooie zoomlenzen, groothoek of tele, maar alleen 50 mm. De echte kenners, jullie allemaal dus eigenlijk, weten natuurlijk dat een 50 mm lens door de cropfactor 1,6 van de digitale spiegelreflex feitelijk dus een 80 mm lens is. En met die 50 mm lens op de camera ben ik naar Lazise gereden! Het leermoment was al snel daar: in een klein druk stadje is een 50 mm lens (feitelijk dus nog steeds 80 mm) niet handig, je kan niet ver genoeg naar achteren lopen. Bij een aantal pogingen daartoe ben ik wel op allerlei tenen gaan staan (zeurpieten!!) of op marktkraampjes beland. Maar je moet er iets voor over hebben! Voor jullie presenteer ik hier het resultaat. Bij de reacties mogen jullie natuurlijk laten weten wat jullie er van vinden!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

He Neef,
Jij kunt er toch ook niets aan doen dat je schoenmaatje 46 hebt?

Jammer dat de groothoek niet mee was om de gehele ijscollectie vast te leggen voor het nageslacht.

Voor de prijsvraag wat voor ijs is het, wil ik Panna Cotta als oplossing aandragen...

Groeten Neef

Jacko zei

Zitten leuke foto's bij Frank! Valt niet mee in een stad met veel drukte en dan een 50 mm. Met jouw camera is het volgens mij zelfs cropfactor 2....

Dat ijs ziet er goed uit. Is dit nou een Fijs?

Anoniem zei

IK hoop dat ik van deze foto's beter slaap. Vanacht slecht geslapen na al die ftreinen. ftreinen = foto's van treinen.

FRANK103 zei

@neef: yoghurt met chocola denk ik!

@jacko: volgens mij is het 1,6, en de laatste foto is inderdaad een fijs!

@gert: de neven (treinenliefhebbers) hebben gisteren juist heel positief gereageerd op de ftreinen!