zondag 23 november 2008

Over the inconveniant truth

John (wil hier niet genoemd worden) had gevraagd of ik bij hem naar de topper AZ-AJAX wilde komen kijken. Remco (harde kern FC Volendam) zou ook komen. Dus heb ik ook Wesley (toekomstig AJAX F-side hooligan) meegenomen. Remco liet het eventjes afweten in verband met een babyshowerlunch (iedere uitleg maakt deze opmerking erger dan het al is!) en zagen we AZ op voorsprong komen tegen AJAX. Inmiddels begon het buiten aardig te sneeuwen en omdat het AZ stadion hemelsbreed niet verder dan 20 kilometer verderop staat, begon het op TV ook te sneeuwen (het lag dus NIET aan de uitzending of aan de TV). Elke halfuur heb ik een foto gemaakt van de tuin, en die ga ik jullie morgen laten zien. Toen de wedstrijd was afgelopen (eenvoudige 2-0 overwinning voor AZ) en Remco eindelijk arriveerde (iets over sneeuwkettingen) gingen 2 aanwezige minderjarigen buiten sneeuwballen gooien met de buurman, waarvan hier natuurlijk binnenkort ook foto's. Als de minderjarigen dan binnen ook en voetbalwedstrijd beginnen (met een ballon) die al snel ontaard in grove overtredingen op de man, dan is het tijd geworden om weer naar huis te gaan. Geheel toevallig heb ik de Minolta meegenomen en stoppen we onderweg een aantal keer voor sfeerplaatjes voor jullie, trouwe Frank-103-weblog-bezoekers.
DIEPGANG (eenmalig op dit blog!!)

Bij het zien van deze foto's moest ik denken aan de film die morgenavond uitgezonden wordt: the inconvenient truth. De opwarming van de aarde. De film van Al Gore, presidentkandidaat.

OPWARMING?????????

Het is half november en er ligt 5 centimeter sneeuw. Er is absoluut te weinig opwarming op de aarde! Schroef die katalysator onder de auto vandaan en stuw die CFK's, CO2 etc. weer de lucht in, want er is eerder sprake van AFKOELING van de aarde. Ik vermoed een afschuwelijk complot van de nutsbedrijven. Met als resultaat een nieuwe ijstijd! Ik ga komende week de moonboots weer uit de kast trekken en de auto voorzien van winterbanden!
Hachelijk!

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat is echter nog niets... 10,99 cm op mijn landgoed. Zonder het ook maar aan te raken... alleen mij te koud om er voor naar buiten te gaan...

Anoniem zei

Lijkt me een strak plan. Weg met al die CO2 reductie maatregelen. Ik wil palmbomen in mijn tuin.

PorscheHarry zei

Leuke sfeerfoto's Frank, maar geen idee waar je over schrijft :-)

FRANK103 zei

@Brillie: met 10,9 centimeter kan je een mooie sneeuwpop maken!

@Lokkie: ik ook!

@Harold: waar moet ik beginnen :-)

Anoniem zei

Mij te koud...

Anoniem zei

Winterbanden, daar maak je dan vast ook een foto van!

Anoniem zei

Heer Frank,
Er staan enkele pareltjes van foto's tussen; ik wilde dat maar even gezegd hebben.
Met vriendelijke groeten,
De Drs.