zondag 21 december 2008

De ombouw

Afgelopen week heb ik de keuzemogelijkheden al genoemd. En in de reacties ook meteen even geroepen dat het wel eens lok nummer 4 zou kunnen worden. Of nummer 5. (Hieronder: de 103 van Erik)Omdat het weekend is, de kerstdagen voor de deur staan en jullie je misschien te pletter vervelen zal ik een korte toelichting geven. De Zwitserse HAMO krokodil is mooi maar niet top. De BLS 465 rijdt al goed en valt direct af. De Duitse 194 (zie hieronder) heeft mijn voorkeur! Of toch dat leuke stoomlokje dat ik van een collega heb gekocht? Of een 86 met TELEX-koppeling de simpele delta decoder vervangen door een veel betere ESU? Of toch de 103 met 5 sterren motor? (Hieronder de 141 van Erik)Misschien een beetje teveel geluisterd naar mijn vrouwelijke kant (zie vorig topic) heb ik de gebruiksaanwijzing van de ESU gelezen. Jaja, eenmalig, belachelijk gedoe, straks ga je nog zittend plassen. (Hieronder: testrijden met de 1135 op de baan van Erik) Goed, ESU adviseert heel dringend dat de lok voorzien wordt van een permanent magneet (of HAMO magneet). Oeps, die had ik niet gekocht! Dan: van de 1100 de draadjes beter weggewerkt (zie hierboven) en de contacten van de lampjes verbeterd, de 103 blijkt ook al digitaal (voor lokkie: een 60760), dan blijft de krokodil over voor ombouw, dat was immers een HAMO uitvoering!! Gelukkig was de ombouw een succes, hoewel ik nauwelijks kennis heb van electronica. Maar alles werkt. (Hieronder: 1 is het schakelblokje dat van de gelijkstroomlok een wisselstroomlok maakt, bij 2 zie je de permanent magneet))Voor Gert meld ik hier ook nog even de uitslag van de voetbalwedstrijd van zaterdagmorgen: team Ruben, Ton, René (de drie dravers) met Peter en John (de schaakstukken) tegen Leon, René2 (twee dravers) met Job, Joop (de onverslaanbare doelman), Bart en Frank (de grasmaaier). Team2 was een stuk sterker dan team 1 zodat het al snel 1-5 stond. Job viel uit met een blessure waardoor de wedstrijd beter in evenwicht was en zelfs een 6 -7 stand om 10 uur op het denkbeeldige scorebord stond. De winnende goal liet bijna 25 minuten op zich wachten maar was voor team 2 zodat het beste team toch weer mooi gewonnen had! Mijn persoonlijke score was 1 doelpunt, Peter een blauwe voet geschopt, René heeft een ei op zijn scheenbeen en Ton bijna mijn noppen op zijn voorhoofd geplaatst en hem één keer spectaculair onderuit gehaald. Hachelijk? Dat voldoet meestal niet! Gert, er zijn vacatures!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Zolang je zelf maar niet laat ombouwen... hahahaha. Dat zou pas Hachelijk zijn...

FRANK103 zei

@Brillie: ik had nog geen plannen in die richting, maar wie zegt dat zo'n lok wel omgebouwd wilde worden?