donderdag 16 april 2009

Fotocursus: de eerste vormen

De opdracht voor les 2 is 'vormen'. En dan wel 10 foto's van vormen.

De eerste vorm was logisch, pudding! Toetje van de maand van Mona.

De tweede foto is ook een inkoppertje, de vaas. Maar de ondergaande zon wilde niet echt oranje worden.
De derde foto is de slang. Ook een kunstwerk hier in de wijk.

De vierde foto is een detail van de slang, de staart. Gaat het echt om een ratelslang?

De vijfde foto is een lijn. De condenssporen van een vliegtuig.

De zesde foto is een aantal lijnen. Of zien jullie er iets anders in?


Foto 7 is minder, een twijfelgeval. Een rondje (op een paal).

Foto 8 is overduidelijk een eend. Door het tegenlicht helemaal zwart.
Foto 9 is een door Madelon103 zelf gebakken broodje wat voorzien van veel slagroom heel smakelijk zou moeten zijn. Ik heb het niet geprobeerd, ook ik heb mijn grenzen!
Foto 10 zijn de ruitjes. Omdat de papegaai niet relevant is, hij leidt de aandacht zelfs af van de ruitjes, is het de 4e foto van het bericht van 14 april.

Foto 11 is natuurlijk de nandoe, met zijn exacte 90 graden kop-nek hoek.

Tuurlijk hoor ik graag van jullie welke foto jullie wel geslaagd vinden en welke niet. Zelf heb ik mijn bedenkingen bij foto 1 (een chocoladepudding was smakelijker geweest) en bij foto 7. En jullie?

7 opmerkingen:

www.brillie.nl zei

Ik maakte die sporen niet. Zo hoog vloog ik niet vandaag. hehehe. Maar zal morgen een rondje maken boven Zeeland.

Renesmurf zei

Ik vind ze allemaal geslaagd, want ik ben niet zo`n zeikerd.

Foto 9 had van mij niet gehoeven.,

Terrebel zei

Ik zie wel wat in dat rondje op foto 7. Een pijl.

Gert zei

Ik mis wel een foto van een mooi gevormde 103 ;-)

FRANK103 zei

@Brillie: sorry, maar daar ga ik geen foto van maken. Ik kom niet zo vaak in Zeeland!

@René: heeft niks met zeiken te maken maar met smaak, en smaken verschillen! Maar 9 valt af!

@terrebel: peilloze diepten bezorg je dit weblog!

@gert: goeie tip, ga ik vanavond mee aan de slag!

Ad zei

Mooie foto's hoor; maar ik begin toch wel naar wat meer spoorse foto's uit te kijken!

FRANK103 zei

@Ad: die komen er binnenkort ook weer aan!