woensdag 1 april 2009

Woensdagmorgenfietsen

In de serie woensdagmorgenfietsen vertel ik u vandaag over mijn fietstocht van hedenmorgen (een woensdagmorgen, voor de minder oplettende lezers).

Photobucket

Ik heb u al uitgebreid, overvloedig en tot vervelens toe verteld dat ik de ronde van Noord Holland ga fietsen, en dat vraagt om voorbereiding!

Photobucket

Dus heb ik gistermiddag op kantoor verteld dat ik van plan was naar E. aan Z. te fietsen en vervolgens door de duinen naar W. aan Z. en dan weer huiswaarts.

Photobucket

Afijn, toen men uitgelachen was riep ik foto's te gaan maken als bewijs! Collega Ane (die hier niet genoemd wil worden), doorgaans vol vertrouwen en een trouwe aanhanger van het horizontale gedachtegoed (ga ik niet uitleggen, maar ik bedoel niet per sé languit onder je bureau liggen...) zag mij al uit mijn uitgebreide fotocollectie een aantal foto's bijmekaar zoeken om een fictieve fietstocht aan foto's te plaatsen.

Photobucket

Met andere woorden, hij heeft een gele plakker voorzien van een twijfelachtige tekst met het verzoek deze op de voorgenoemde plaatsnaamborden te bevestigen.

fietsen

En dus ging er vanmorgen ook een gele sticker mee in de proviandtas, want die foto's moesten er natuurlijk komen! Tuurlijk heb ik ook onderweg een willekeurig kantoorgebouw op de foto gezet, je zult er maar werken!

Photobucket

Het plaatsnaambord alleen was misschien niet genoeg,

Photobucket

camera op de zelfontspanner en u ziet een Frank103 in zijn natuurlijke omgeving op de gevoelige plaat!

fietsen

Ach, dat is een grens die ik dan over ben, dus fiets ik door na het strand (22,5 km tussenstand) en ga nogmaals met mijn kop in beeld.

fietsen

Klachten over deze schokkende beelden neem ik uiteraard niet in behandeling! Dan met tegenwind 19 kilometer door het bos naar W. aan Z. Ook daar gaat tot verbazing van de lokale bevolking het plaatsnaambord op de foto.

fietsen

Misschien is dit een stuitende vorm van vandalisme, maar de fiets gaat in de jonge krokusjes om een compleet beeld voor Ane (die hier nog steeds niet genoemd wil worden) te schetsen!

fietsen

Dan terug naar huis, nog 15 kilometer door B. en de polder, de tegenwind is snel vergeten als het zonnetje eindelijk door de bewolking heen breekt.

fietsen corus diesel

Eindstand 56,5 kilometer met een tempo van 25,8 gemiddeld.
Ahum, wat moet deze foto op de camera?

Photobucket

Hachelijk!

11 opmerkingen:

Gerard van Dongen zei

HEERLIJK!

Finger2 zei

Jammer dat je narcissen hebt beschadigd maar ik geloof je

Steffer zei

Die fiets past in de auto....

Jacko zei

Hij is weer briljant Frank!!

FRANK103 zei

@Gerard: zelfs zonder stroopwafels?

@F2: het was géén onkruid, verder gaat mijn kennis van planten niet, als niet-vegetariër zijnde!

@Stef: inderdaad!

@Jacko: straks ga ik naast mijn schoenen lopen!

Anoniem zei

Goedenavond Frank,

Mooi die extra foto's van het strand!
Leuk verslag van je training. "at een bewijsmateriaal!"

Tot morgen, groet, Boy

Anoniem zei

Frank,

at moet dus Wat zijn!

Boy

Renesmurf zei

Wat een mist he, dat was hier net zo, de hele ochtend.
Na de middag werd het pas lekker zonnig.

www.brillie.nl zei

Dat je met zulke pipo schoenen kan auto rijden.

Anoniem zei

Je krijgt wel rare beentjes in zo een fiets maillot.

FRANK103 zei

@Boy: goed man, een reactie geplaatst! (zoals je vanmiddag al verteld had!)

@René: hier kwam de zon rond 11 uur door, voor die tijd was het flut!

@Brillie: daar is een pipo auto dan ook op gebouwd!

@Lokkie: inderdaad. In een wielerpakkie hoef je de vrouwen niet van je af te slaan. Sterker nog, ze rennen zo hard weg dat ik nog flink moet trainen om ze bij te houden op de fiets!