woensdag 6 mei 2009

Woensdagmorgenfietsen en dinsdagavondtreinen

Gisteravond moest er natuurlijk aan treinen geknutseld worden, en wel bij neef Erik thuis. Doel was het werkend krijgen van de benedenbuitenbaan, en wel door de Intellibox aan te sluiten op de boosters en vervolgens de boosters op de bezetmelding en de bezetmelding op de rails. Het ophangen van de boosters onder de spoortafel was een boel werk! Voor je het weet is het dan 22.30 en wordt het al weer tijd om naar huis te gaan. Nog een glas drinken en dan de auto in! Tuurlijk had ik eerder op de avond de nieuwe bolide van Mariëlle al op de foto gezet, een echte Renault turbo!
Vanmorgen moest er gefietst worden, het grut ging immers weer naar school. Echter ik zag spetters (lees: regen!) en de bomen gingen ook heftig heen en weer. En dan ben ik toch meer een mooiweerfietser. De knutselactiviteiten van gisteravond zaten vers in het geheugen, ik ging dus naar de Praxis (met de auto, de fiets leek me een natte bedoening, wel een beetje opletten hoor!). Er moest betere verlichting komen op de spoorzolder, een TL bak vond ik zelf geen goed idee. Dan moest nu de etage afgemaakt worden. En de helling om van het schaduwstation in het zichtbare station te komen. De foto's laten de resultaten zien! Om 17.00 kon ook in het zichtbare station gereden worden. Zo heb ik vandaag heel wat werk verzet, vind ik zelf, alleen niet op de fiets. Hachelijk?

12 opmerkingen:

Renesmurf zei

De foto met nummerbord zonder afdruk, die valt het meest op.

Want dat mag niet:P

www.brillie.nl zei

Met dat nummerbord mag je zo geen auto rijden. Dat klinkt vreemd, maar het staat ergens in een wetje.

FRANK103 zei

@René: 8 mooie treinenfoto's en jij zeurt om een kentekenplaat. Treurig hoor!

@Brillie: jij bent een nog grotere zeurkous dan meneer Smurf.
Als je niet eens het wetje weet te noemen dan ga ik zeggen dat aan de achterzijde wel een leesbare kentekenplaat zit en dat dat voldoende is!

Danny zei

De M-rails vind ik iets meer hebben dan de nieuwere, dus zeg tegen neef Erik dat ik met bewondering heb gekeken naar de baan en wens hem proficiat dat hij nog niet overgeschakeld is.

FRANK103 zei

Hoi Danny, op de foto's zie je mijn spoortafel, ook met marklin m-rails, net als de spoorbaan van Erik. De m-rails zorgen voor een nostalgisch gevoel, metale loks en wagons op stalen rails. Heel sfeervol!

Anoniem zei

Lekker hoor al die treinbaan foto's.
En aan je treinbaan knutselen is toch vééééél leuker dan fietsen.

Steffer zei

Watje...

Danny zei

Frank, dit is jouw treinbaan, dan kan ik dit natuurlijk niet goed keuren, want dit is de plaats waar de racebaan hoort:-)
Nu, moest ik extra plaats hebben dan begon ik er ook aan, 'k heb onlangs nog zitten surfen op veilingssites naar M-rails, maar helaas een mens moet soms keuzes maken in zijn leven.

Ad zei

Hé Frank, eindelijk weer eens wat treinfoto's en dan nog wel met m-rails. Ziet er goed uit!

Ad Vertentie

FRANK103 zei

@Lokkie: dat is weersafhankelijk!

@Steffer: kan zijn

@Danny: voor een treinbaan heb je geen andere mensen nodig, met een racebaan wel. En aangezien ik niet zo vaak racebaanliefhebbers over de vloer heb was de keuze voor de spoorbaan simpel!

@Ad: bedankt, het is nog steeds de ruwbouw van de baan.Het neerzetten van gebouwen etc moet allemaal nog gedaan worden!

www.brillie.nl zei

Nee, ook dat is niet voldoende. De voorzijde wordt ook genoemd in dat wetje...

En ja, ik zeur graag... tot plassens toe.

FRANK103 zei

@Brillie: moet ik dan nu opbiechten dat ik letters en cijfers digitaal heb gewist, of is dat een open deur?