dinsdag 28 juli 2009

Over postbode Peter en Bakker Joop

Postbode Peter, die hier trouwens graag genoemd wil worden en ook wil worden afgebeeld, bracht onlangs een grote doos van Bakker Joop bij neef Richard. Zo nieuwsgierig als een postbode soms kan zijn wilde hij graag weten wat er IN die doos zat. En een echte postbode, zoals Peter, die hier nog steeds graag genoemd wil worden en ook wil worden afgebeeld, maakt niet zelf een postpakket open maar laat zijn nieuwsgierigheid blijken bij het bezorgen.
Als dan blijkt dat de accu van het fototoestel van neef Ries leeg is wil hij zelfs een uur wachten om een geslaagde opname voor dit weblog te kunnen maken! Vanzelfsprekend heef neef Richard hem een smakelijke varpakking Bakker Joop koeken meegegeven!

En dus staat postbode Peter vandaag op dit afschuwelijke blog, het leven van een postbode is soms heel hachelijk!
(Foto gemaakt door neef Richard)

5 opmerkingen:

Dikke Leo zei

Nu weet ik nog steeds niet wat er in die doos zat......Wel nieuwsgierig en geen postbode.
Ik heb nu zoveel over bakker Joop gelezen, waar heeft bakker Joop vestigingen?

FRANK103 zei

Bakker Joop stroopwafels en koeken!

Bakker Joop koek is verkrijgbaar bij vrijwel iedere supermarkt op de koekafdeling. Ook bij jou in de buurt dus, Leo!

www.brillie.nl zei

Mijn postbode probeert altijd alles eerst uit, vordat hij het afgeeft. Wel zo veilig voor mij.

Ik heb hem alleen een paar dagen niet meer gezien.

Drs. Johan Arendt Happolati zei

Heer Frank-103,
De goede man op de foto ziet er erg betrouwbaar uit. Neef Richard heeft maar geluk met zo'n postbode!
Er zijn nog zekerheden in het leven.
Met vriendelijke groeten,
De Drs.

FRANK103 zei

@brillie: volgens mij is dat niet conform de taakomschrijving van de postbode.

@drs: ik vind het een aardig stevige postbode, een die wel een stroopwafel lust. Ik vermoed dat er een (kleine kans, de man ziet e wel erg integer uit, was dat) het pakket verdwenen zou zijn bij de post als de goede man had geweten wat voor lekkernijen in het pakket hadden gezeten. Maar gelukkig wist hij dat niet!