En waar kan dat beter dan bij Steffer, die hier trouwens ook niet genoemd wil worden. Dus stonden we gisteravond 20.05 (10 minuten te vroeg....) op de stoep bij Steffer, die daardoor spontaan darmkrampen kreeg en een forse aanslag op het toilet moest plegen (ieder uitleg verder maakt dit nog erger).
De koffie mét stond al snel klaar en niet veel later stonden we op zolder achter de racebaan. Voor John was het een hele verademing om op een racebaantafel te kunnen rijden, in plaats van over de grond te moeten kruipen, en te zitten, met de Ninco baan. Een circuit op een tafel is toch stukken beter!
Dan moesten natuurlijk de bolides van John worden ontdaan van hun magneten en worden voorzien van lood. En de banden van de Slot-it Porsche waren ook geheel uitgedroogd.
De eerste race was met Ninco, voor John (met de blauwe Ninco NSR tuning met NC-6) de uitdaging om zo laag mogelijk in de 9 seconden te rijden en tussen Stef en mij ging het om duizendsten van seconden,
die uiteindelijk werd gewonnen door Stef (verschil 0,004 seconden!!!).
De tweede race ging John opnieuw richting de 9,0 seconden, tussen Stef en mij ging het weer om duizendsten van seconden,
waarbij de Bakker Joop een fractie minder snel bleek (0,014 seconde) maar wel met de overwinning aan de haal ging!
De tijd was net niet goed genoeg voor een positie bij de 20 snelste auto's op het circuit van Stef.
Hoewel het de eerste raceavond was dat we vóór 12 uur naar huis gingen, was het met een voldaan gevoel (ik zeg dan even niets over de darmflora van Stef).
Voor John de volgende keer de uitdaging om na het prepareren van de banden ook onder de 9 seconden te duiken.
En eens wat minder de auto in de Huug bocht in het gras te parkeren (of wordt het toch de Johnbocht?). Ik zeg: het is hachelijk!
7 opmerkingen:
Donderdag 15 okt ergens in de ochtend...uh, vrij zeker?
@Steffer: jij magnooit meer raden! Heerlijk uitgeslapen trouwens, tot 09.00. Moet je ook eens doen op een donderdagmorgen :-)
Een dagje vrij is nooit weg... Brillies porsche?
@Me!: brillie mocht willen dat hij zo'n smaakvolle porsche heeft!
Volgens mij gaat de wagen nog sneller met een recht op de as staande motor. Gewoon verkleinen, en wat meer koeling geven.
Ik zou een blokje kaas nemen, ik beperk het vleesgebruik!
@Brillie: klopt, maar bij een schuin geplaatste motor is de gewichtsverdeling in de auto beter waardoor de auto een veel betere wegligging heeft. Dat is toch belangrijker dan een iets snellere motor!
@René: ik eet kaas, worst en zelfs groenvoer!
Een reactie posten