woensdag 10 maart 2010

Dinsdagavondtreinen bij Erik

Gisteravond hadden we afgesproken bij neef Erik, die hier natuurlijk niet genoemd wil worden. Ik was precies op tijd voor Rail away, het wekelijkse hoogtepunt op de kijkbuis. Terwijl neef Richard en ik onderuitgezakt op de bank hangen en de voorheen roze Alfa bestuderen, produceert Erik op deskundige wijze een juiste hoeveelheid koffie (zuivere koffie, in dit uitzonderlijke geval). De Alfa heeft nu een kleurpatroon wat zich wellicht laat kenmerken als: mja. Denk er nog een paar witte vlakken op met het voor dit blog zo kenmerkende getal 103, wat reclame (Marklin uiteraard) en de kap van de Alfa is klaar. Na de koffie en bijbehorende koekjes (neef Erik wil geen zwart blok voor de ogen en misbruikt vervolgens de koekjesverpakking) gaan we naar zolder. De buitenbaan is geheel in blokken verdeeld en functioneert, de treinen doen dat echter niet. De E75 (hierboven) met een sleep autotransportwagons ontspoort voortdurend, de E10 (hieronder) met uiterst twijfelachtige TAMS decoder negeert alle digitale rijinformatie en de 184 (hieronder) blijkt geen defecte verlichting te hebben maar gewoon een delta lok te zijn (dan gaat de verlichting branden als je gaat rijden). Dan staat de op afstand bedienbare hijskraan een paar tellen op de afscheiding tussen 2 blokken, waardoor het blok wat geen spanning hoort te krijgen dat nu via de sleper van de kraan wel krijgt. De RAM TEE, die geparkeerd staat in dat voorheen stroomloze blok, begint vervolgens geluiden te produceren en daarna is er alleen nog een branderige lucht (hoewel afgelopen weekend mijn darmen erg van slag waren door de chili con carne van zaterdagavond, was ik het dit keer niet!). De 85, hieronder, ontkent ook alle betrokkenheid! Vermoedelijk zijn er 1 of meer boosters opgeblazen. De spanning gaat dan van de baan (de intellibox doet het nog wel), we drinken beneden nog een glas fris en dan is een weinig succesvolle treinenknutselavond weer ten einde. Goed, ik heb wel een tiental foto's gemaakt, die ik hier graag laat zien!
Hieronder: al is een roadrunner nog zo snel, een 103 achterhaalt hem wel!Penibel?

7 opmerkingen:

Steffer zei

Mja...

Sjoerd zei

Zo gaat dat, de baan heet gewoon een beetje last van voorjaarsmoeheid. Maar die Alfa...

FRANK103 zei

@stef: inderdaad!

@me: die alfa heeft de kolder in de kop?

BK-Racing zei

Beste Frank, de eerste foto is deels helemaal wazig en op de tweede (en vierde) foto klopt de clair obscure totaal niet. Ik zeg: op naar de LOI !

www.brillie.nl zei

Een trollie is dat niet wat voor je?

Renesmurf zei

Ik vind het allemaal prima, want je doet er niemand kwaad mee!

FRANK103 zei

@BK: daar wordt ik niet aangenomen, ze hebben de foto's hier gezien....

@Brillie: bus aan de bovenleiding? Tja. Waarom niet?

@René: dat hoop ik dan toch zeker!