dinsdag 6 april 2010

Over Batavia stad en de zolderspoorbaan

Madelon1, die hier niet genoemd wil worden, wil al tijden een middag naar Batavia Stad. Dan is het tweede paasdag, heel Nederland gaat naar de meubelboulevard, bouwmarkt of de Efteling, wij gaan dus naar -een uitgestorven- Batavia Stad! Helaas blijkt al snel dat de Efteling-gangers naar de weersvoorspelling hebben geluisterd. Ook blijken veel bezoekers van de meubelboulevard of bouwmarkt een dagje outlet gepland te hebben. Het verlaten van de snelweg bij Lelystad betekent achteraansluiten in een afschuwelijk lange file. Zie hieronder op de foto. En dat op de vrije maandag! Na iets meer dan een kwartier willen auto en chauffeur naar huis. Na ongeveer 16 minuten de rest van de familie 103 ook. Laten we dan naar het Muiderslot gaan, roepen we spontaan! We blijken dan niet de enigen die bij Batavia Stad zijn omgedraaid, ook in Muiden staat de parkeerplaats vol en kan je over de mensen lopen. Dan maar naar huis, inmiddels staat er gelukkig ook 5 kilometer file op de A1. Zo hebben we heerlijk de auto uitgelaten, fijn een rondje gereden en zijn we financieel niet leeggelopen in Batavia Stad. Thuis heb ik een aantal loks (141, 140 en 140) ogmaals op de foto gezet voor mijn treinenblog, links bij de links. Dat treinenblog is inmiddels geheel bijgewerkt. Tenminste, voor de komende tijd, nu we in Batavia Stad niets uitgegeven hebben in de klerewinkels daar is er wellicht budget over voor......

Hachelijk!

10 opmerkingen:

Renesmurf zei

Oeh, die enge kop weer.
En ik bespeur zelfs een auto, zowaar!

Suske. zei

was me dat verschieten zeg, zo erg dat ik niet meer in staat ben enig zinnig commentaar hier te geven. Gelukkig heb ik nog een doosje pillen staan in het kastje.

Steffer zei

Met Pasen lekker thuis blijven! Geen wachtrijen, geen jengelende kids, geen dure uitgaven, genoeg bier in de koelkast en een racebaan op zolder!

Sjoerd zei

Ik vrees voor je dat dat uitgeven wel wordt ingehaald.

FRANK103 zei

@René: het is Eucalypta

@mrfranky: verschieten, dat is toch iets amerikaans, op burgers?

@stef: maak van die racebaan een spoorbaan en had het een week eerder gezegd.

@me: sommige dingen zijn 100% zeker. Hachelijk....

Steffer zei

Ruilen? Al jouw racebaanmeuk tegen mijn treintjesmeuk?

Jacko zei

He, het is woensdag en het was vanmorgen lekker weer. Dus kom op met dat stukkie woensdagmorgenfietsen!!

FRANK103 zei

@Stef: volgens mij heb jij geen noemenswaardige treintjesmeuk. En ik heb wel een -bijna- perfecte collectie racebaanrommel, laatste race ging je volgens mij niet eens hard genoeg om naar mijn achterlichten te kunnen kijken!
:-)

FRANK103 zei

@Jacko: geplaatst!

Drs. Johan Arendt Happolati zei

Heer Frank-103,
Wat een waanzin, wederom! Wat een chaos. Maar u maakt er wel altijd het beste van en sleurt de familie mee in allerlei avonturen: er staat altijd wel wat te gebeuren ten huize 103. Een vrolijke bende, dat is het.
Graag gelezen.
De drs.