woensdag 12 mei 2010

Dinsdagavondtreinen bij Erik

De oplettende bezoekers van dit blog (jaja, ik weet het al, open deur : die bestaan niet!) hebben vast onthouden dat vorige week de laatste bezetmeldingen van de onderbaan zijn aangesloten, nu was het dus tijd om eens wat wissels aan te sluiten!Omdat Mariëlle, die hier natuurlijk niet genoemd wil worden, er eigenlijk op gerekend had, hoewel ze uiteraard ontkent, dat we bij Ries zouden gaan sleutelen aan zijn nog geheel op te bouwen spoorbaan, had ze op Reus-achtige wijze een stuk appeltaart voor ons klaargezet! Nu we toch bij Erik afgesproken hadden had Ries meteen een goede smoes om met de auto te gaan, wat goed uitkwam, want het regende en hoe gemakkelijk raakt dan de appeltaart doorweekt! Bij gebrek aan Rail Away op TV (foei EO!), had Erik een smaakvolle DVD in het apparaat gestopt, want wat is koffie met appeltaart zonder treinen op TV? Graag laat ik ook zien wat voor trucs neef Richard allemaal uit de hoge hoed (in dit geval de koffiemok) tovert om toch niet herkenbaar op dit blog te komen! Als koffie en appeltaart om 21.15 op zijn gaan we naar zolder! De bedrading aan de wissels worden verlengd door Richard, Erik vervangt opgeblazen booster nummer zoveel. Ik knip de verlengde bedradig op exacte lengte af om er in overleg met Erik (we slaan dan de gebruiksaanwijzing open....) op deskundige wijze achter te komen dat de gele lichtdraad niet naar de voeding moet maar toch via de wisselbesturingsprint. Jullie begrijpen het al: de gele draden waren dus inmiddels te kort afgeknipt. Makkelijkste oplossing is dan om de printplaat verplaatsen, en rond 23.00 zijn de 4 wissels ordelijk en met succes aangesloten. Tussen zaagsel en rommel op de grond ontdek ik een (dode?) groene tor met 2 pootjes, afkomstig van de vorige week geplaatse bezetmelders. Erik ziet direct dat die tor niet goed vastgezeten heeft, zeg maar, dat die is ontsnapt bij het solderen van de print. Dit keer ontsnapt hij echter niet! Ries heeft tijdig in de gaten dat ik inmiddels de camera teruggepakt heb, om te voorkomen dat er nog meer kiekjes van mijn kop gemaakt worden. Daarom dus wel weer (hieronder) een kiekje van Ries... Dan is het al 23.15, testrijden, alles werkt naar behoren, bezetmelding en wisselaansturing doen het. Neef Ries weet ter afsluiting nog een foto te maken, met onderstaand bedroevend resultaat... Nog een glas fris en om 23.30 door de regen weer naar huis. Dat wordt woensdagmorgen niet fietsen!

4 opmerkingen:

Sjoerd zei

Heerlijk is dat toch als je zo met je maten een avond kunt hobbyen.

Renesmurf zei

Helemaal eens met Me!
En fietsen of niet, woensdag zal het zijn!

Suske. zei

verder dan de appeltaart zou ik niet geraakt zijn.
De rest is me te moeilijk

FRANK103 zei

@Me: het zijn mijn neven (kinderen van de zus van mijn moeder....)

@René: inderdaad!

@Suske: als je genoeg appeltaart eet zie je de rest vanzelf!