donderdag 20 mei 2010

Teveel stoom!

De bezoeker van dit blog voelt vast aan zijn water (niet kokend, hopelijk!) dat die stoom verhalen niet goed kunnen gaan. Dat klopt dan ook. En zoals gebruikelijk is het een lang verhaal, dat ik hier graag kort en bondig in zo'n 100 regels vertel. De plaatjes zijn vanzelfsprekend van afgelopen weekend, en de oplettende lezer zal het misschien opvallen dat er bij dit bericht ook auto's te zien zijn. Waarbij je dan wel soms de trein smaakvol in de auto ziet spiegelen. Nu ik dat zo zeg: heel smaakvol dus! Maar waar ging het nu over? Treinen? Auto's! Die stonden in Wognum, maar dat alleen voor de pietlut. Vraag me ook niet wat voor auto's het zijn, want in de geval kom ik niet verder dan: oud! (outo's dus...) Die auto's daar hebben we het thuis ook over gehad, om het thuisfront een beetje af te leiden van al dat stoomgebeuren. Waar gaat dit toch weer naar toe zullen jullie (wanhopig?) denken. Naar stoom dus, dat is logisch, maar naar een stoomapparaat. Om precies te zijn: een behangafstoomapparaat. De kamer van Wesley, die hier trouwens niet genoemd wil worden, is aan de beurt voor een nieuwe laag behang. "Lekker belangrijk" wordt er hier in huis dan vaak geroepen. En dat roep ik dan nu ook graag. Maar het thuisfront had op een vrijdag niet lang geleden de nog redelijk gave oude behanglaag op ruwe ondeskundige wijze van de muur gerukt. Ja, de vraag komt dan zeker op of ze helemaal van de pot gerukt zijn! Ik mocht de rest doen, met dat al eerder genoemde stoomapparaat. Op deskundige wijze, dat spreekt! Het behangen, dat is gepland voor morgen en verder dit pinksterweekend, en het begint met het verplaatsen van een stopcontact. Ik ga hier eerlijk opbiechten dat ik dat nog niet eerder gedaan heb (stopcontacten verplaatsen, wel op blijven letten!). Mocht u hier morgenavond geen bericht vinden over de sportdag die vandaag plaatsvond, dan was een bezoek aan EHBO of streekziekenhuis noodzakelijk. (Met de veewagen, te zien in Medemblik?) Het is hachelijk!

5 opmerkingen:

Renesmurf zei

Oude dingen zijn toch de voorlopers van alles wat ons tegenwoordig voortbrengt.

En vaak hadden ze toen al kijk op mooie vormgeving!

Hier in huis is nergens behang, alles gestucadoord, of schrootjes.

Firefighter zei

Pff wat een lap tekst zeg. Ik ga de hond maar uitlaten om wat stoom af te kunnen blazen.

Complimenten voor de sfeerbeelden van dit evenement overigens.

www.brillie.nl zei

Het blijven leuke autos uit de Kuifjes boeken.

Sjoerd zei

Als we niets meer zien hier is het natuurlijk einde frank103 en kunnen we op zoek naar nummer 104.

FRANK103 zei

@René: schrootjes zijn toch wel een beetje ouderwets hoor, maar stucwerk kan nog best!

@Martin: ja, ik wist dat een bezoekers oververhit zouden kunnen raken, dat het teveel zou zijn, dat de druk er af moet!

@Brillie: inderdaad!

@Me: helaas, het ging goed, anders was het afgelopen met het frank103 blog. Dan was het wellicht een Peter103blog geworden!