Om voor het tijdschrift van de NVBS foto's te leveren was vandaag de spiegelreflex mee naar kantoor. De bedoeling is foto's te maken van het nieuwe tramstation op Sloterdijk, helaas voor jullie heb ik meer foto's gemaakt. Dat begon al op de heenreis, de mist in combinatie met een gezellig zonnetje zorgt voor mooie beelden, althans, dat vind ik! Tijdens de lunch heb ik ook een aantal foto's geproduceerd, hoewel ik niet helemaal tevreden ben over het resultaat. Dan de terugreis, ik heb hier al eerder gezegd dat het plannen van treinen bij NS te Utrecht te hoog gegrepen lijkt. Er kwam dus een SLT4 aanrijden van 70 meter lengte, vergelijkbaar met 1 sprinter 3, waarbij genoeg reizigers op het station waren om probleemloos 2 gekoppelde sprinter3 (ongeveer een trein van 150 meter lengte) te kunnen vullen. Om zoveel mogelijk reizigers mee te kunnen nemen, er moesten er toch nog tientallen op Sloterdijk achter blijven, mochten een aantal reizigers in de achterste cabine plaats nemen. Helaas voor jullie was ik daar een van, en kon ik de camera weer in stelling brengen. De conducteur vertelde toch regelmatig door boze reizigers voor rotte vis uitgemaakt te worden, de al 3 weken veel te korte treinen worden hem persoonlijk aangerekend, en bijvoorbeeld reizigers uit Koog aan de Zaan en Koog Bloemwijk hebben al zeer regelmatig treinen aan hun neus voorbij zien gaan. Vervolgens wordt de conducteur gebeld door het hoofdkantoor, waarom er zoveel reizigers op Amsterdam CS en Sloterdijk moesten blijven staan en waarom de trein zoveel vertraging heeft opgelopen (door dringende passagiers bij de deuren, maar dat is natuurlijk een open deur!). Om dit bericht toch nog boeiend af te sluiten, er zijn inderdaad meerdere versies van de SLT met een afwijkend besturingssysteem waardoor deze niet gekoppeld kunnen worden. De versie van het besturingssysteem is te zien aan de sticker in het raam, bij deze SLT een groene. Hachelijk?
8 opmerkingen:
Als je het openbaar vervoer wil promoten moet je toch zorgen dat ook iedereen mee kan...
Heer Frank-103,
Mijn vadertje (die hier eigenlijk niet vernoemd wil worden), die was ook treinconducteur, maar dat heb ik hier al eens gezegd. Het scheelde waarschijnlijk niet veel of ik was in zijn voetsporen getreden. Dat zou trouwens ook niet zo'n foute beslissing zijn geweest: treinbestuurder is een eerbaar beroep.
Wel jammer dat de arme man in uw verhaal vooraan in de rij stond om de kritiek van de reizigers in ontvangst te nemen.
In België is er ook veel te doen omwille van het feit dat onze treinen niet klokvast rijden, maar dat reizigers verweesd en hulpeloos achter blijven op het perron, neen, dat niet. Als ze dan al te laat zijn, iederen kan tenminste toch mee.
Link. Bloedlink.
De Drs.
Men doet er alles aan om iedereen uit de auto te krijgen en het openbaar vervoer doet er alles aan om de reiziger weer terug de auto in te duwen.... Ik hoop niat dat ik met de winter ook in zo'n mini treintje moet plaatsnemen ipv de dubbeldekkers die er normaal rijden....
Ik vind altijd dat treinen zijn voor mensen die geen auto hebben.
Ik vind altijd dat treinen zijn voor mensen die geen auto hebben.
@Sjoerd: dat zou je wel denken, ja.
@drs: regelmatig overweeg ik het naar België te emigreren (de boot ligt nog steeds klaar), tot ik weer lees over die (taal)strijd met de Walen en dan laat ik de boot weer leeg lopen....
@Stef: nee, bij jullie komen voorlopig geen SLT's, en daar hoef je niet rouwig om te zijn!
@René: nee, hier kan de trein ook handig zijn om parkeer en fileproblemen te ontlopen. Met de auto dan naar het station, dat weer wel!
Ze reden in Apeldorn weer knap langzaam. Ik heb weer 10 minuten voor een boom moeten wachten. Maar dat heb je wel vaker met eiken.
@brillie: waarschijnlijk was het persoonlijk, en was 9 minuten ook genoeg geweest!
Een reactie posten