maandag 18 oktober 2010

Over jota en treinreizen

Ik heb vandaag weer ervaren dat NS werkelijk alles aangrijpt om met vertraging te kunnen rijden.


Nu er geen blaadjes op de rails liggen die voor vierkante wielen kunnen zorgen, grijpt men de eerste graad nachtvorst aan om er weer een zootje van te maken.



Dat krijg je als je een 'winterdienstregeling' gaat testen als het 20 graden is.  Ik zou graag willen stellen dat men er bij NS geen jota van begrijpt!



Ehh, geen jotje van het reizen met treinen begrijpt! En ik voorspel nu alvast dat er slechts een kleine correctie op de ruime bonus van de heren ingehouden gaat worden, zodat ze zich, zittend in hun luxe dienstauto, waarschijnlijk weer een breuk lachen om al die sukkels die zich als dom vee in hun treinen laten verplaatsen.



Maar genoeg over NS, dit bericht gaat over de jota, de Jamboree On The Air, waar de plaatselijke scouting ook aan mee doet.



Dus bleef Wes een avondje kamperen bij het scoutinggebouw en heeft hij zaterdag overdag, terwijl het behoorlijk stevig waaide, zich met de fiets door de regio gespoed om de andere scoutinggroepen te bezoeken. Wat hij een stuk vermoeiender vond dan de gemiste voetbalwedstrijd!



Dat de moderne scout nergens voor terug deinst is te zien aan de moderne zendmast, beter bekend als een hijskraan.



Met een fraaie schotelantenne voorzien van 100 jaar scoutingvlag!



Dat ze geen verbinding hebben gekregen met Brillie toont hieronder de landkaart.



Volgend jaar weer?

7 opmerkingen:

Sjoerd zei

Brillie had vrij geloof ik, die moest volgens mij feesten thuis....

Renesmurf zei

Ik denk toch niet dat ze hun klanten als sukkels zien.
Ze doen hun uiterste best, altijd.

Je doet voorkomen alsof ze het expres fout doen.

raymond zei

Toen ik zondag, enthousiast geworden door het fotowerk op deze blog, op het station van Assendelft-Krommenie had post gevat, bleken de treinen - ja zelfs SLT - tot op de seconde nauwkeurig te rijden!

Dat kan ik niet hachelijk noemen.

www.brillie.nl zei

Onvoorstelbaar, dat je hier een blog maakt over mijn hobbie. Damm, je leert het nog eens een keer.

www.brillie.nl zei

PS... wat was hun call?

Suske. zei

Hier hebben ze er gisteren een zootje van gemaakt, maar dat worden we stilletjesaan gewoon.

FRANK103 zei

@sjoerd: met Brillie is het toch altijd feest?

@René: expres is het natuurlijk niet, wel een logisch gevolg van keuzes die men maakt bij NS, en die zijn misschien best voorspelbaar verwijtbaar!

@Raymond: op zondag rijden er minder treinen zodat vertragingen niet doorwerken in de dienstregeling van latere treinen, en er zijn belangrijk minder reizigers die door (noodgedwongen) traag instappen nog meer vertraging veroorzaken. In het weekend en midden op de werkdag is er daardoor per definitie minder vertraging dan in de spits!

@brillie: graag gedaan!

@brillie: weet ik eerlijk gezegd niet.

@Suske: ze geven in Frankrijk het goede voorbeeld?