dinsdag 28 december 2010

Winterwonderland

Al vele jaren is het pretpark Sprookjeswonderland in de winter geopend.


Heel prettig, denken jullie vast.



Met neef Erik had ik de mogelijkheid tot een bezoek aan Winterwonderland besproken, dan was alleen 31 december een optie en moest het grut nog zin hebben ook. Een boel twijfel dus.



Aangezien het gisteren uitstekend Winterwonderlandweer was, zijn we gistermiddag gegaan.



Tuurlijk even een stukje op het IJsselmeer gelopen,



hoe vaak kan dat?



Dan via kabouterbos naar het beroemde kasteel van Violinde. Uiteraard de show bezocht.



Alleen de kenner (regelmatige bezoekers van SWL) ziet dat er met bovenstaande foto geklooid is.



Zoals Renésmurf al opgemerkt heeft, met een laagje sneeuw lijken alle kleuren wel feller.



Het gebruikelijke rondje gaat dan langs het doolhof met de rups.



Het huisje van Pinokkio met blik op de Sprookjeswonderlandkerstboom.



Op naar het hoogtepunt: het station!



Dan is het nog een klein stukje naar de grote speeltuin. Ik bespaar jullie de dobberbootjes, Hamelen en de vele andere topattracties in Sprookjeswonderland. Hieronder toon ik jullie de in aanbouw zijnde uitbreiding van SWL in 2011.



En ik toon jullie de lunch, die was weer van grote klasse...



Na nog wat vertier is het inmiddels bijna 16.00, dan komt heks Schuddebrij met haar handen in haar zij (tekstrechten uiteraard van SWL!), voor de duidelijkheid verwijs ik graag naar de foto hieronder.



Met haar hulpje gaat ze de grote boom aansteken. En het zal jullie vast niet verbazen, het is gelukt!



Dan stroomt SWL leeg, wij gaan nog even naar de paardjes om vervolgens ook weer huiswaarts te reizen.



Penibel?

7 opmerkingen:

Sjoerd zei

Ik zie dat er voor een sprookjesland wel erg weinig sneeuw licht. Hier ligt nog steeds veel te veel volgens velen. Ik vind het wel mooi.

Anoniem zei

Hé Frank,
Wanneer kom je mijn nieuwe aanwinsten bewonderen ? Als het goed is krijg ik morgen een Gutzold BR 252 binnen :)
Ben je Sprookjeswonderland niet een keertje zat ??? Ik denk dat je de musical van Violinde wel kan dromen of niet ?
Spreek je !
Hij die niet genoemd wil worden uit IJsselstein.

Suske. zei

voor mij is het weer altijd goed om naar zo'n pretpark te gaan.

Renesmurf zei

Gezellig zo he, winterwonderland , en met al die sneeuw wordt het alleen maar spookjesachtiger.

FRANK103 zei

@sjoerd: het is hier toch al weer een paar dagen aan het dooien, er lag meer sneeuw.

@Marco: wanneer heb je tijd?

@suske: het is prettig, zo'n pretpark!

@René: inderdaad, het is wat ver voor je, maar anders heel leuk voor jouw nichtjes!

Anoniem zei

Ziet er erg leuk uit in de sneeuw.
Volgens mij zijn jullie vaste gasten daar?

FRANK103 zei

@lokkie: dit jaar was het pas de 2e keer, afgelopen jaren hadden we een abbonnement en gingen we zo'n 5 keer per jaar naar SWL.