zondag 2 januari 2011

Beste wensen voor 2011!

Tuurlijk kan ik niet achter blijven, heel internet staat al vol met beste wensen!



En met goede voornemens. Dus heb ik gisteravond, terwijl ik "ik hou van Holland" zat te kijken, bedacht wat in 2011 beter kan (of moet).



Inmiddels had ik wat appelflappen, beignets en oliebollen op en begon mijn maag behoorlijk te protesteren. Maar juist die regelmatige oefening (overbelasting) houdt de darmen soepel.



Meer tijd aan de zolderspoorbaan besteden dan? De meeste modelbouwers weten dat het NIET de bedoeling is dat zo'n modelspoorbaan ooit af komt. Daarna rest namelijk niets meer dan afbreken en opnieuw beginnen.



Meer sporten dan?



Als ik de statistieken moet geloven bestaat een groot deel van de ziekenhuisbezoekers juist uit sporters, voetballers met botbreuken en kneuzingen, gevallen fietsers, geslagen hockeyers.



Volgend jaar moet je wel fatsoenlijke vuurpijlen kopen, zei het grut (hierboven op de foto).



Jaja, in een halfuur steekt de gemiddelde pyromaan vuurwerk ter waarde van een nette Marklin lok in de fik. Heel leuk voor de vuurwerkfoto's (gaan me trouwens niet geweldig af) maar ik heb liever een lok!



En het oplaten van een wensballon is ook heel erg 2009!



Toch wist ik wel wat te bedenken, ik had Bibbel (Bips voor zijn vrienden) 's ochtends 09.30 naar buiten gelaten. En geschrokken van een gestaag toenemend aantal vuurwerkknallen was hij niet meer thuis gekomen.



Dus heb ik iedere twee uur een rondje buiten gelopen, op zoek naar het suffe kattebeest.



Jullie zullen begrijpen dat ik zijn geregistreerde naam heb gebruikt toen ik hem riep. En niet zijn naam voor vrienden. Voor je het weet gaan de buren hele rare dingen denken!



Voor wie de spanning teveel dreigt te worden: vanmorgen zat hij weer bij de achterdeur, een tikkie boos en verwaaid.



Mijn goede voornemen voor 2011: Bibbel op 31 december 2011 niet buiten laten. Of zijn roepnaam wijzigen. Penibel?

6 opmerkingen:

Gert zei

Iedereen de beste wensen.
@Frank103: gezien de berichten van NS Reizigers over de lengte van de treinen de komende weken denk ik dat sporten in combinatie met minder eten een goed voornemen is. Dan passen er namelijk meer sardientjes in de trein......
Of toch aan een nieuwe hobby beginnen: treinsurfen.

Renesmurf zei

mja, dat is ook wel vragen om problemen he. Maar gelukkig met goede afloop.

Sjoerd zei

Je kunt ook eens wat vaker langs de Mac rijden....

FRANK103 zei

@Gert: ik heb mezelf een streng dieet van uien en bruine bonen voorgeschreven. Mochten daardoor slachtoffers vallen....

@René: ik had verwacht dat hij bij de eerste knal naar huis zou rennen, maar dat heeft hij niet gedaan.

@Sjoerd: langs zonder stoppen?

Steffer zei

Frank, ook de beste wensen voor 2011! En je kat "Penibel" noemen lijkt me niet zinvol....

www.brillie.nl zei

Vuurwerk afsteken bij je auto is wel een hele hachelijke zaak. Morgen weer een stukje film op mijn blog.