woensdag 12 januari 2011

Een plaatje van een molen....

Het volgende project van de klas van Elise is "kunst".
(hieronder: gekochte lompen worden gewogen)



Kunstig bedacht, denken jullie vast!

Of: uit de kunst, zo'n project!
(hieronder: opslagruimte voor lompen)



Vanmorgen moest ik noodgedwongen de fiets in de schuur laten staan, pure overmacht!



Ik had me namelijk aangemeld als begeleider naar een plaatselijke molen.
(hieronder: gescheurde en vermalen lompen worden opgelost in water)



Voor degenen die dat niet duidelijk op de fotootjes kunnen zien: het gaat hier - overduidelijk - om een papiermolen! (hieronder: de koningsas in actie)



Dan zal een enkeling onder de bezoekers van dit blog (er zijn natuurlijk ook maar enkelen die dit blog bezoeken) wellicht denken: wat heeft een papiermolen met kunst te maken?



Dat is natuurlijk heel simpel: op papier kan je tekenen of bijvoorbeeld een aquarel maken.
(hieronder: de papierschepton)



Paar horizontale en verticale zwarte lijnen, vakjes invullen met blauw en rood, en we hebben een Mondriaan! (hieronder: de koningsas drijft de mixers in de mengtonnen aan)



De fotootjes van de molenaar en papierstempelende kinderen (het was een actieve excursie!) bespaar ik jullie,



dit blog heeft ook haar grenzen (niet te verwarren met haargrenzen, vooral niet als deze naar het midden van de schedel opschuiven). 

(foto hierboven: een papierpers, hieronder drogend papier in de droogschuur)



Penibel?

10 opmerkingen:

Sjoerd zei

Mooie foto's op een mooie achtergrond. Ziet er goed uit...

Renesmurf zei

Ik vind een molen aan de buitenkant nog het mooiste.
Net als kastelen overigens.

Steffer zei

Mijn vrouw heeft ook haar grenzen...

Anoniem zei

Geen balkjes en niemand die niet genoemd wil worden...Hachelijke nivo-verhoging Neef!

FRANK103 zei

@sjoerd: bedankt!

@rené: het was regenachtig, van de buitankant waren geen fraaie plaatjes te maken.

@stef: echt waar?

@neef: ups en downs.....

Suske. zei

ik houd ook van molens.
Hier in Rumbeke staat er ene.
Voor de rest veel te weinig molens hier.

www.brillie.nl zei

Je was in Arnhem zo te zien. Tja, oude zooi weer.

Drs. Johan Arendt Happolati zei

Heer Frank-103,
Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier nog was en ik schrok een beetje. Ik dacht dat ik op het verkeerde blog terechtgekomen was. Het is een stijlvol geheel geworden. Een mens zou er een beetje jaloers op worden: de letters en de achtergrond zijn zo sober en chic en elegant dat een mens denkt op een ernstig blog beland te zijn.
Het onderwerp is ook een beetje serieuzer dan anders, meen ik wel te mogen zeggen. Zo'n papiermolen met bijbehorende pers, ik werd er zowaar een beetje kunstzinnig van.
Graag gezien en gelezen.
Uw Drs.

FRANK103 zei

@suske: geen tekort aan molens hier, met de zaanse schans op fietsafstand...

@brillie: Arnhem, hebben ze daar geen last van overstromingen?

@drs: ik ben toch wel een beetje geschokt hoor, u bent de eerste die hier oprecht durft aan te geven dat het niveau geheel onbedoeld is toegenomen. Ik ga mij beraden over passende maatregelen om er weer iets bedroevends van te maken. Bedankt voor uw reactie!

Gerard van Dongen zei

Heerlijk fotogeniek dit zeg!