woensdag 2 maart 2011

Uit den ouden doos, deel 2

Collega Harry, die hier niet genoemd wil worden, vroeg zich af of het maken van de header-foto niet een hachelijk gebeuren is geweest. Voor het gemak herhaal ik de header foto hieronder, het kan immers zo maar zijn dat ik die tussen nu en 24 uur weer vervangen heb voor iets anders!


Die header foto heeft natuurlijk een verhaal, zoals ik probleemloos van alles een verhaal kan maken (volgens Harry, die hier vast nog steeds niet genoemd wil worden). In die tijd moest ik voor mijn werkgever naar een klant in Klarenbeek, bij Apeldoorn.



Op de weg naar de klant had ik al dit stationnetje gespot aan de enkelsporige spoorlijn van Apeldoorn naar Zutphen. Aangezien we uit principe nooit met personeel van de klant gingen lunchen, heb ik ergens bolletjes en beleg (kip-kerrie) gescoord en heb ik deze op het perron van het station van Klarenbeek smakelijk naar binnen gewerkt.



Uiteraard heb ik de trein uit de richting van Apeldoorn en de trein uit de richting van Zutphen, die elkaar in Klarenbeek kruisen, op de foto gezet. Maar degenen die mij een beetje kennen zullen begrijpen dat de bolletjes met kip-kerrie, of het opeten daarvan, geheel geen gevaar hebben gelopen!



Nu ik toch aan het scannen was heb ik ook meteen een paar foto's van NS 150 jaar, in 1989, gedaan.



Je kon toen met de stoomtrein een rondje door Nederland rijden.



Dat heb ik dus gedaan! De gescande foto's zijn matige afdrukjes van dia's. Jullie zullen het er wel mee moeten doen.



Om een diascanner te kopen voor een paar honderd treinendia's, om deze op dit blog of een treinenforum te kunnen plaatsen, dat vind ik te gek!



Mooi, dit alles verteld hebbende ga ik aan de koffie. Later!

8 opmerkingen:

Sjoerd zei

Ja zeg, is dit alles vandaag...

FRANK103 zei

@sjoerd: ja!

Gert zei

En het fietsen dan?

Renesmurf zei

Zo, dat pik je dan toch maar even mee allemaal! Als je wat wilt zien moet je er ook maar wat voor doen.

FRANK103 zei

@Gert: heb jij vanmorgen op de thermometer gekeken?

@René: jij hebt duidelijk verstand van zaken!

Gert zei

Ehhh, ja ik heb op de thermometer gekeken en die gaf 19 graden weer.

FRANK103 zei

@gert: is dat dan fietsweer, of viesweer?

Gert zei

19 graden is fietsweer.