maandag 15 augustus 2011

Gare de St Pierre des Corps

Rijd ik ergens in Frankrijk en dan valt mijn oog op hieronder afgebeeld bord.


Ik zie dan direct de aanduiding bij de grote rode pijl, de rest zie ik niet eens.

La Gare TGV.



Ik heb al uitgebreid uit de doeken gedaan dat de rest van de familie 103, ondersteund door tomtom, niet overdreven enthousiast reageerde.



Toen de familie op een later tijdstip besloten had op de camping dingen te doen die alleen op een camping kunnen, ben ik alleen (eigenlijk waren Veldhuis en Kemper ook mee, het was niet helemaal alleen dus) met de automobiel naar La Gare TGV vertrokken.



Leuke bijkomstigheid is dat er dan ook geen haast is, er is niemand die al uitgekeken is op treinen (Veldhuis en Kemper had ik bij wijze van voorzorg in de auto gelaten ).



Nu moet ik wel opmerken dat het die dag miezerde en dat die Franse dienstregeling niet direct iets is van 20 treinen per uur waarvan 10 TGV's. (Hieronder Sybic met Aqualys van Tours naar Parijs gare d'Austerlitz)



Nee, toen de exemplaren op de foto's vertrokken waren zou ik ruim 1 uur moeten wachten op een volgende TGV.




In de tussentijd zouden alleen wat boemeltjes het station aandoen. (Hierboven en hieronder de TER naar Lyon Perrache)




Zoveel koek en drank had ik ook niet bij me, en of Veldhuis en Kemper het nog 1 uur in de auto uit zouden houden



zonder dat ik luidkeels met ze meezing?


Op de weg naar de camping heb ik wel een fotootje gemaakt van het kasteel Amboise, voor de liefhebbers.


Pénible? 

3 opmerkingen:

Sjoerd zei

die treinen staan er toch beter op...

Suske. zei

je hobby neem je dus wel mee op vakantie.
mooie foto's (van die treinen).

adriaanbrillie zei

Als ze de neus eraf halen. Dan zit er gewoon een stoomtrein er onder.