maandag 5 september 2011

VSM Terug naar toen, het overbodige deel 4

Of ik ook nog kiekjes van treinen ging plaatsen? (hieronder de 52 8053)


vroeg neef Erik,
(hieronder de 52 3879)


die ik vanavond sprak tijdens de 50e verjaardag van zwager René,
(hieronder de 64 415, die als schaalmodel ook op zolder staat!!)


die niet weet dat hij hier genoemd gaat worden.



Dat was ik inderdaad van plan,
(hieronder de 2530)


om het onderwerp toch geheel,
(hieronder de 23 071)


maar dan ook echt geheel, uit te melken!
(hieronder: de machinist van de 64)


Meteen mijn moeder verteld dat ze op dit blog genoemd werd,
(hieronder: de grootste stoomlok in Nederland, de 011 075 van de SSN)


want uiteraard had het vorige bericht



niet zo'n groot waarheidsgehalte.
(een vrijwillige dwerg moet de middelste cylinder van de 011 075 controleren)


Eigenlijk werd daarbij meteen een beerput open getrokken,
(hieronder de 50 3564)


want ze had de laptop laten vallen
(hieronder de 23 071)


die mijn vader onhandig in de kofferbak had geplaatst.
(hieronder: het voorste loopwiel van de 011 075)


En zolang alles door de zwaartekracht richting aarde wordt getrokken,
(hieronder de Tkp 23)


belandde de laptop dus onzacht op de recent nieuw betegelde straat.



Hoewel de laptop het dus schijnt te doen,
(hieronder: schoonmaakwerk, ook bij stoomtreinen, is vrouwenwerk?)


was het verhaal over de gezonde appeltaart
(hieronder: maar als ze een hamer vast heeft wordt het hachelijk!)


en de gore broodjes hamburger / worst met extra veel ui,
(schoonmaken voor 1 euro door de buurjongen)


door ze gemist.
(diverse loks staan opgesteld)


Net als dat dit verhaal waarschijnlijk niemand kan boeien
(hieronder de 1220 van de ZLSM uit Limburg)


verwacht ik ook niet dat jullie na het zien van de plaatjes in polonaise door de straat zullen gaan.
(hieronder: de 1220 op de draaischijf)


Hachelijk?

11 opmerkingen:

Sjoerd zei

Mooi lokje, die 1220. Heeft al diverse auto's gemold....

FRANK103 zei

@sjoerd: degelijk staalproduct uit 1908!

Renesmurf zei

Oude meuk allemaal, en wat veel ook.
Maar goed dat ze het onderhouden, geschiedenis!

www.brillie.nl zei

Renesmurf is je zwager? A... nu snap ik het. Ze lekker wel veel water. Net als Rene. en ja, bij dit alles is dat clubje bij jou thuis natuurlijk een clubje van niets. Das een hachelijke zaak weer.

Suske. zei

mooie foto's in ieder geval.
verder geen hachelijke commentaren van mij.

www.brillie.nl zei

En weer op vakantie... geen fiets fotos. Tsss.

FRANK103 zei

@René: tis een hobby van die lieden

@Brillie: jij kan echt goed raden!

@Suske: dat is minder!

@Brillie: het is veel erger, ik moest werken!

Anoniem zei

Dat zijn fraaie foto's. Deze locs zijn toch heel wat mooier dan al die lelijke moderne treinstellen.

FRANK103 zei

@lokkie: stoomloks vond ik vroeger saai, het enige verschil was het aantal wielen. Zolangzamerhand vind ik ze indrukwekkender dan de rest, eloks of treinstellen. Op de spoorbaan zijn ze ook veel leuker.

Anoniem zei

Kliko Green hier!!!
Ben je weer in mijn achtertuin geweest!! Letterlijk... want ik woon zo ongeveer tegen die railz aan.
En weer heb ik je niet gezien!!

FRANK103 zei

Hoi Jacco: ik was nadrukkelijk aanwezig, met mijn camera om de nek! Volgende keer afspreken?