zondag 30 oktober 2011

Perrons

Op het treintjesforum kon ik een print voor perrons bestellen, gratis uiteraard.


Omdat ik vond dat de perrons wel iets meer realisme konden gebruiken heb ik de print besteld en woensdag opgeplakt.



Met de prittstift ging dat best.




Met hulp va Erik werd op de woensdagavond de perronaankleding (kap, kiosk en telefoon) geplakt



en op het perron bevestigd, zodat het er nu al iets beter uitziet.



Er moeten nog wat reizigers op het perron geplakt worden om het nog wat levendiger te maken, tevens ben ik op zoek naar perronverlichting en een goede naam voor het station.



Wie een goede naam weet mag die hier natuurlijk plaatsen.



Hachelijk?

9 opmerkingen:

Drs. Johan Arendt Happolati zei

Heer Frank,
Dat station, dat moet 'Frankenstein' gaan heten, hoewel deze naamgeving ook wel een beetje hachelijk is en natuurlijk meteen doet denken aan een soort eindstation.
Ik heb u echter geen bevelen te geven en het is maar een voorstel.
Bangelijke groeten,
De Drs.

Sjoerd zei

Dat is moeilijk, een bestaand station een naam geven het honderddrie station klinkt niet. Ik denk dan meer aan station Heilloos...

FRANK103 zei

@drs: de naam van het station zou ook frankenstein worden, echter werd daar afgelopen woensdag weer wat twijfel over uitgesproken. Het klonk te hachelijk, zo zeiden ze. Maar wat is er mis met Frank (fier, stoer), laat staan met frankenstein?

@sjoerd: voor een belgische modelspoorbaan las ik eens de naam Gezater. Zoiets had ik ook in gedachten, maar dan wat meer met een Duits/Nederlandse betekenis. Maar zo'n mooie naam als Gezater, daar kunnen wij in Nederland niet tegen op!

Suske. zei

station Terminus lijkt me wel iets.

Anoniem zei

Wat vind je van 'Obergeschoss' hetgeen staat voor bovenste verdieping (zolder dus) in het Duits. De dubbel s is in feite een 'ringel-s'. Of 'Oberkammer' ? Wat staat voor bovenkamer. Je kan het natuurlijk ook 'Horrible' noemen ;) Nog een vertaling nodig hierbij ? Groeten van Marco118 !

Drs. Johan Arendt Happolati zei

Schuiferskapelle? (bestaat echt)

http://maps.google.be/maps?q=Schuiferskapelle&hl=nl&sll=50.805935,4.432983&sspn=5.353478,9.316406&vpsrc=0&hnear=Schuiferskapelle,+West-Vlaanderen,+Vlaams+Gewest&t=m&z=15

Polsbroekerwoud?

Renesmurf zei

Het gaat steeds meer op madurodam lijken! Hoef je daar ook niet meer naar toe!

www.brillie.nl zei

Prorail doet daar maanden over.

FRANK103 zei

@suske: terminus klinkt meer als een begraafplaats, een kerkhof.

Een treinenkerkhof?


@Marco: Hachelijk of Hachelburg?

@drs: dat zijn 2 zeer fraaie Belgische plaatsnamen, maar geheel zonder enig waarneembaar verband met het afschuwelijke gebeuren op zolder. Dan ga ik eerder voor Ontspoorderwaard, Botsdorp of Penibel.

@René: ik kan binnenkort toegang heffen voor de zolder?

@Brillie: doet Prorail dan wel eens iets?